Jak policzyć LTV klienta. Czym jest LTV i jak sprawdzić, czy klient to inwestycja na lata

Dla Ciebie tworzę te treści

Spis treści

Artykuł przeczytasz w: 25 min.

Czy myślisz o swoich klientach jak o jednorazowym strzale? 🎯

Czy raczej patrzysz na nich jak na długoterminową relację? Bo jeśli nie analizujesz wartości klienta w czasie, to… prawdopodobnie tracisz pieniądze. I to sporo.

Dziś pogadamy o LTV (Lifetime Value) – wartości klienta w czasie. Brzmi korporacyjnie? Spokojnie, wyjaśnimy to na przykładach fryzjerek, mechaników i… Netflixa.

1️⃣ Co to jest LTV i dlaczego to ważne?

Lifetime Value (LTV) to wartość, jaką klient przynosi Twojej firmie przez cały okres współpracy, a nie tylko przy pierwszym zakupie.

📌 Przykład:
Masz dwóch klientów:

  • Klient A kupił od Ciebie raz za 10 000 zł.
  • Klient B kupuje co miesiąc za 500 zł przez 3 lata.

📊 Kto jest dla Ciebie bardziej wartościowy? Ten drugi. Bo jego LTV to 18 000 zł, podczas gdy klient A zostawił 10 000 zł i zniknął.

📢 Jeśli skupiasz się tylko na jednorazowej sprzedaży, tracisz gigantyczny potencjał!

2️⃣ Jak obliczyć LTV?

Prosty wzór:LTV=Sˊredniawartosˊcˊzakupu×Ilosˊcˊzakupoˊw×CzastrwaniarelacjiLTV = Średnia wartość zakupu × Ilość zakupów × Czas trwania relacjiLTV=Sˊredniawartosˊcˊzakupu×Ilosˊcˊzakupoˊw×Czastrwaniarelacji

🔎 Przykład dla fryzjera:

  • Średnia wartość wizyty: 150 zł
  • Klient przychodzi co 2 miesiące
  • Średnio zostaje w salonie przez 3 lata

💰 LTV = 150 zł × 6 wizyt rocznie × 3 lata = 2700 zł

To oznacza, że taki klient przynosi 2700 zł, a nie tylko 150 zł z pierwszej wizyty.

🔸 Czemu to liczymy?

  • Możesz prognozować zyski i planować inwestycje.
  • Lepiej rozumiesz, ile możesz wydać na pozyskanie nowego klienta.
  • Możesz tworzyć strategie retencji, by zatrzymać klientów na dłużej.

3️⃣ Jak zwiększyć LTV?

🔹 Model subskrypcyjny i abonamenty
Netflix, Spotify, siłownie – to działa, bo zamiast jednorazowego zakupu, klienci zostają na dłużej. Możesz wprowadzić pakiety, programy członkowskie lub subskrypcje na swoje usługi.

🔹 Cross-selling i up-selling
Jeśli klient kupił stronę internetową, może potrzebować copywritingu lub strategii SEO. Jeśli ktoś kupił sesję zdjęciową, może wrócić na sesję rodzinną lub biznesową. Dodatkowe usługi = wyższe LTV.

🔹 Programy lojalnościowe
Kawa gratis po 10 pieczątkach? Rabaty dla stałych klientów? Ludzie lubią dostawać coś „w nagrodę” – a Ty zwiększasz szansę, że wrócą.

🔹 Doskonała obsługa klienta i relacje
Twój fryzjer wie, jaką kawę lubisz? Kosmetyczka pamięta, że masz wrażliwą skórę? Klienci wracają tam, gdzie czują się komfortowo i gdzie nie muszą tłumaczyć wszystkiego od nowa.

🔹 Łatwość przedłużenia współpracy
Najlepsze firmy sprawiają, że trudno z nich zrezygnować. Lingoda (szkoła językowa online) np. pozwala wykorzystać lekcje tylko, jeśli płacisz regularnie. Trudniej zrezygnować, kiedy wiesz, że „coś stracisz”.

4️⃣ Dlaczego przedsiębiorcy ignorują LTV?

🚨 Bo działają na krótką metę.
Często priorytetem jest „dopiąć budżet na ten miesiąc” zamiast myśleć długofalowo.

🚨 Bo wolą gonić nowych klientów niż dbać o obecnych.
pozyskanie nowego klienta jest 5-7 razy droższe niż zatrzymanie starego!

🚨 Bo boją się liczb.
Wielu przedsiębiorców unika tabelek i statystyk. Ale LTV to nie rocket science – to strategia, która pozwala stabilnie rozwijać biznes i nie martwić się „czy w przyszłym miesiącu będzie kasa”.

5️⃣ Podsumowanie – Co zrobić teraz?

Zadanie:
Jeśli masz dane z ostatniego roku, oblicz:

  • Średnią wartość zamówienia
  • Średnią liczbę zakupów na klienta
  • Czas trwania relacji

🔍 Zastanów się:

  1. Czy możesz wprowadzić subskrypcję, abonamenty lub pakiety?
  2. Jak możesz poprawić obsługę i relację z klientami?
  3. Czy możesz zwiększyć wartość koszyka lub częstotliwość zakupów?
  4. Jak możesz zatrzymać klientów na dłużej?

📅 Za dwa tygodnie porozmawiamy o zaniżaniu cen i strachu przed podnoszeniem stawek. Nie przegap!

Masz pytania o LTV? Chcesz, żebyśmy omówiły Twój przypadek? Daj znać w komentarzu! ⬇️

Oto szczegółowa sekwencja tematów poruszonych w transkrypcie:

  1. Wprowadzenie do tematu LTV (Lifetime Value)
  • Definicja LTV jako wartości klienta w firmie
  • Różnica między LTV a jednorazową sprzedażą
  1. Znaczenie LTV w biznesie
  • Dlaczego przedsiębiorcy powinni znać LTV
  • Jak LTV wpływa na strategię marketingową i sprzedażową
  1. Obliczanie LTV
  • Metody obliczania wartości klienta
  • Przykłady obliczeń LTV w różnych branżach (np. fryzjerstwo, restauracje)
  1. Zastosowanie LTV w praktyce
  • Prognozowanie zysków na podstawie LTV
  • Planowanie inwestycji i działań marketingowych
  1. Zwiększanie LTV
  • Strategie subskrypcyjne i abonamentowe
  • Cross-selling i up-selling
  • Programy lojalnościowe i ich wpływ na LTV
  1. Zarządzanie relacjami z klientami
  • Budowanie długotrwałych relacji z klientami
  • Znaczenie obsługi klienta w kontekście LTV
  1. Błędy przedsiębiorców związane z LTV
  • Ignorowanie wartości długoterminowej klientów
  • Skupienie na jednorazowej sprzedaży zamiast na relacjach
  1. Przykłady z życia codziennego
  • Analiza różnych branż (np. fryzjerzy, restauracje, fotografowie)
  • Przykłady skutecznych strategii zwiększania LTV
  1. Podsumowanie i wnioski
  • Kluczowe punkty dotyczące LTV
  • Zachęta do analizy własnych danych i strategii w kontekście LTV
  1. Zakończenie
    • Informacje o nadchodzących tematach i spotkaniach
    • Promocja e-booków i kursów związanych z tematyką biznesową

TRANSKRYPCJA

Ola mówi:

00:00 – 00:57

Raz, raz, raz, raz, raz, raz, słuchać mnie chyba? Jestem. Zatem cześć i czołem, muszę sobie ustawić tutaj swoje wszystko mądre. Witam ciebie w co tygodniowych luźnych rozmowach o biznesie. I właśnie zapraszam, jak on się nazywa, Instagram robi parę przygód. I co jeszcze? O czym dzisiaj będziemy rozmawiać w Znaniu? Temat będzie dzisiaj zacny, bo będziemy rozmawiać o takich trzech literkach LTV. Nie mylić z RTV. O sprzęcie gospodarczym w takim kontekście nie będziemy rozmawiać. Ale będziemy rozmawiać o wartości klienta. I to jest super mega temat. Ale bez Nadi to ja o tym super temacie nie porozmawiam. I tak, a kto będzie rozmawiał?

Ola mówi:

00:58 – 01:51

Będę rozmawiała ja. czyli Ola, prowadzi tutaj tę swoją przestrzeń na Instagramie, która zwie się WeBearSpace i zajmuje się pomaganiem dziewczynom w istnieniu w internecie. I za niedługo… O, jest już, Nadia odrzuciła Instagram. Za niedługo będzie można kupić moje dwa e-booki i mój kurs o Google Search Console, do czego zachęcam. W bio można zobaczyć linki do tego. Ale Nadia Gdodiaska, gdzie jest nasza Nadia? Akceptuj. Już ją odrzuciło, czyli zgodnie z algorytmem powinna zaraz dołączyć. To zawsze mnie bawi. O, cześć Iza. Mnie zawsze bawi to, że… Właśnie, widzisz, jesteś. Ja tego nie kumam. Ja dostaję komunikat, że ty odrzucasz.

Ola mówi:

01:52 – 01:54

I wchodzisz. Nie mam pojęcia jak

Nadia mówi:

01:54 – 01:58

to działa, ale dobrze, że chociaż w jakiś sposób, ale działa.

Ola mówi:

01:58 – 02:00

Tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak,

Nadia mówi:

02:00 – 02:00

tak, tak,

Ola mówi:

02:00 – 02:14

tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak,

Nadia mówi:

02:14 – 02:16

tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak,

Ola mówi:

02:16 – 02:16

tak, tak,

Nadia mówi:

02:16 – 02:17

tak, tak, tak, tak, tak,

Ola mówi:

02:17 – 02:17

tak, tak, tak, tak, tak,

Nadia mówi:

02:17 – 02:38

tak, tak, tak, tak, tak Postaram się wytłumaczyć, dlaczego i wszystko o nim opowiedzieć. Ja na początku się przedstawię. Nazywam się Nadia Magiera. Ja się zajmuję szeroko rozumianym eksportem i importem w segmencie B2B. Pomagam klientom zbudować ich marki i wyprodukować ich na cudzych fabrykach najczęściej.

Ola mówi:

02:39 – 02:50

Tak jest. Dzisiejszym tematem będzie, jak policzyć LTV klienta i dlaczego większość przedsiębiorców o tym nie wie i na tym traci. Dobrze.

Nadia mówi:

02:50 – 02:51

Zaczniemy od tego, co to jest LTV.

Ola mówi:

02:54 – 03:10

No dobra. Ale wiesz, bo mi się wydaje, że tak większość ludzi myśli, że każdy klient to jest taki jakby jednorazowy zakup. Że on przyjdzie, kupi. To tak jakby traktować, że każda randka to ślub.

Nadia mówi:

03:11 – 04:01

Trochę tak. Brzmi to odjechanie. Liczą, że będą mieli klientów dłużej, ale nigdy tego nie liczą. I to jest bardzo duży błąd. Na przykład fryzjerki. Jeżeli już znajdziemy fryzjerkę, która nam się podoba, to raczej pójdziemy tam nie jeden raz i nie będziemy szukać nową, tylko będziemy chodzić dość regularnie. Tak samo, nie wiem, jeżeli nawet ustawiamy reklamę z kimś. i to przynosi nam efekt, no to raczej już będziemy robić to dłużej. Ale tu nigdy nie zostajemy z kimś na całe życie. To jest prawie nieprawdopodobne. Ja nie znam takiej sytuacji. Może ty mnie poprawisz, może znasz kogoś kto, wiesz, chodzi Całe życie do tej samej fryzjerki i nigdy nie zmienił.

Ola mówi:

04:01 – 04:14

Jest co, moja jedyna klientka zajmuje się różnymi rzeczami związanymi z dietą, to ona ma takie dziewczyny, które do niej wracają po współpracy jeden na jeden, na przykład kupują różne jej produkty.

Nadia mówi:

04:14 – 04:19

Ja mówię o Life, tak? Nie wiem,

Ola mówi:

04:19 – 04:31

nie znałem się. Mechanik samochodowy na przykład mi przyszedł do głowy, że jak już znajdziesz dobrego mechanika, to się go trzymasz.

Nadia mówi:

04:31 – 04:33

Dobra, czekaj, czekaj, czekaj. Nim się rozpędzimy, to te trzy

Ola mówi:

04:33 – 04:35

magiczne literki LTV

Nadia mówi:

04:35 – 04:36

to jest wartość,

Ola mówi:

04:45 – 05:22

jaką przynosi klient w Twojej firmie. Tak mówiąc, wiesz. I to jest ważne, kluczowa rzecz w tym wszystkim jest to. Przez cały czas trwania tej jakby Waszej relacji, Waszego kontaktu, Waszej… Relacja mi tam najbardziej wchodzi słowo. Bo to jest ta jego wartość przez cały ten… No właśnie, tak jak idziemy do fryzjerki i my z nią ileś tam będziemy, to To był dobry przykład z tą fryzjerką też, no nie? Czyli to nie jest jedno zamówienie, ale wszystkie, które

Nadia mówi:

05:24 – 05:35

Ja może zaczęłabym od tego, żeby to bardziej wytłumaczyć. Ja nie wiem czy to będzie się odbijało w dobrą stronę. Jak widzicie to jest w dobrą stronę czy w odwrotną?

Ola mówi:

05:35 – 05:35

Jeden razy 100

Nadia mówi:

05:36 – 06:30

tysięcy. Jeżeli liczymy klienta, jeżeli zastanawiamy się, że nasz jeden klient przyniósł nam bardzo dużą wartość, ale zakupiły jeden raz. Czy przez trzy lata ktoś od nas kupuje za 159 euro, to kiedy zarobimy więcej? i jaki klient dla nas okaże się ważniejszy, bo przyniesie nam większy zysk. Spoiler, jeżeli np. 159 euro ktoś wydaje u nas co tygodniowo, bo np. dostarczamy zakupy spożywcze co tydzień do domu, to przez 3 lata taka osoba wyda ponad 2 razy więcej niż te 10 tysięcy, jak ktoś zakupił jednorazowo. I to znaczy, że generalnie nam się to opłacało, chociaż różnica jest klasalna.

Nadia mówi:

06:30 – 06:41

Jak sobie mówimy, czy ja to zaraz się postaram dla kontraktu na 10 tysięcy czy na 159, oczywiście, że się skupię za 10 tysięcy.

Ola mówi:

06:43 – 07:02

Przykład do głowy, który mi teraz wpadł, to na przykład z knajpą. To dobrze widać właśnie w restauracji. Że nie chodzi o to, że zjesz tam raz obiad, ale że wracasz i regularnie zostawiasz tam ileś pieniędzy przez lata. Płynność finansowa.

Nadia mówi:

07:02 – 07:17

Tak, znaczy finansowa to jest pierwsze. Jak liczymy w ogóle LTV? Lifetime Value. Wartość klienta za całe życie. Bierzemy jego średnie

Ola mówi:

07:18 – 07:22

rachunek

Nadia mówi:

07:22 – 08:09

i mnożymy to przez ilość zakupów. To znaczy, że jeżeli do nas klienci wracają średnio 5 razy i później odpadają z różnych powodów, a nasze usługo kosztuje 100 euro, to znaczy, że ten klient dla naszej firmy przynosi 500 euro. I wtedy liczymy, że 500 euro to jest wartość tego klienta dla naszej firmy. I teraz ważne, dlaczego to liczymy, tak? Co to może dać w ogóle to przeliczenie tych wszystkich wskaźników? No przede wszystkim prognozowanie zysków, tak? Co jeszcze?

Ola mówi:

08:11 – 08:19

No właśnie, właśnie. No właśnie, właśnie. Ja tutaj, wiesz, staram ci się, bo wiem, że tutaj ty uwielbiasz ten temat

Nadia mówi:

08:19 – 08:20

związany

Ola mówi:

08:20 – 08:24

z LTV. Ja tam, wiesz, później będę, ja będę sobie później wtrącać jeszcze różne

Nadia mówi:

08:24 – 08:27

rzeczy.

Ola mówi:

08:27 – 08:44

Tak, ale wiesz, w prognozach, ale też w takim, co dla mnie jest istotne, Dzięki temu myślisz o tym kliencie właśnie w kontekście też tej ścieżki klienta na przykład. Jak ten klient

Nadia mówi:

08:44 – 09:37

jest? Na początku chciałam, żeby określić w ogóle po co to jest. Czy możemy na przykład skręcić więcej pieniędzy na zdobycie klienta? No bo wiemy, że dla nas to nie jest 100 euro, tylko 500. Jeżeli wydamy 120 euro na pozyskanie klienta, No to jest dobrze i tak, tak? Znaczy i tak na nim zarobimy. Nie musimy szczypać się i mieć tylko tam 30, tak? Zobaczcie ile nam się otwiera pula w ogóle możliwości pozyskiwania klientów dzięki temu. Oprócz tego możemy planować swoje inwestycje, no bo jak wiemy, że średnio u nas z nami klient zostaje rok. Jak mamy 10 klientów to wiemy, że przez rok będziemy mieli ten zysk i będziemy mogli przez rok go inwestować w coś.

Nadia mówi:

09:37 – 09:41

Znaczy np. zakupić jakąś maszynę na radę na 6 miesięcy.

Ola mówi:

09:42 – 09:56

Wiesz, co mi tutaj przychodzi? To, co mówisz. Jeszcze są dla mnie takie ważne rzeczy, no nie? Że czasem skupiamy się tak bardzo na gonieniu nowych klientów, zamiast już zadbać o tych klientów w

Nadia mówi:

09:57 – 09:58

domu.

Ola mówi:

09:58 – 10:22

Zwracam do tego, bo chodzi mi o to, że wszyscy, szczególnie ci soloprzedsiębiorcy, szeroko pojęte kobiety i mężczyźni, mają świra na punkcie tych rzeczy, w sensie nowy klient, nowy klient, nowy klient, nowy klient, a ten, który przyjdzie, stoi i coś by z nimi zrobił, ale co? Co mogę z tobą więcej

Nadia mówi:

10:22 – 10:27

zrobić? Ja zawsze bardzo się skupiam na mentoringach, które prowadzę.

Ola mówi:

10:31 – 10:48

Jeszcze jedną rzecz, bo nie chcę żeby mi uciekła, bo tutaj właśnie dlatego przerwałam wcześniej, bo mówiłaś o tych inwestycjach, no nie? Ale to też jest tak, że jak wiesz ile masz pieniędzy, to inwestycje, marketing, możesz zacząć inwestować i rozwijać jakby tą swoją działalność, no nie?

Nadia mówi:

10:49 – 10:50

Dokładnie,

Ola mówi:

10:50 – 10:51

dokładnie. Dajesz dalej.

Nadia mówi:

10:52 – 11:45

Ok, to pociągniemy ten temat, który zaczęłaś, tak? że jeżeli mówimy o tym, że gonimy cały czas nowego klienta, to jest trochę kino versus Netflix. Jeżeli możemy mieć ulubiony kinek, jakoś w miarę regularne do niego chodzić, ale kino nam sprzedaje swoje usługi każdorazowo. Znaczy musi nas zachęcić, jak nam się raz nie spodoba, to nie pójdziemy, a w Netflixie płacimy abonament i się nie zastanawiamy. Tak samo z naszymi klientami. Nawet jak jesteśmy daleko do Netflixa, jesteśmy małą firmą, to jeżeli dajmy możliwość naszym klientom wracać i zapewnimy im takie usługi, które są komplementarne lub które mogą być regularne, to wtedy jesteśmy w stanie zapewnić sobie dłuższe życie klienta.

Nadia mówi:

11:45 – 11:50

Chciałam do tego wrócić trochę później, bo nie w kontekście tego, jak sobie zwiększyć

Ola mówi:

11:52 – 12:37

Ja z tym tematem wyskoczyłam, bo tak naprawdę też po to to robimy, po to się zastanawiamy nad tą wartością tego klienta. Mamy różne korzyści z tego, tak jak w każdym naszym temacie. To nie jest tylko jedna strona tej monety, tylko ta nasza moneta ma miliard stron tak naprawdę. I tutaj właśnie mówiłaś o tych maszynach, o tym inwestowaniu. O tym marketingu ja już mówiłam też. Jeszcze właśnie o gonieniu nowych. No właśnie, możemy też przekalkulować, czy możemy podnieść ceny i zarobić więcej. W jaki sposób możemy to

Nadia mówi:

12:37 – 13:27

wiesz… To jest też kwestia, że w ogóle możemy myśleć o cenach w kontekście dłuższego czasu. Na przykład abonamenty. Wtedy inaczej już, tak? Właśnie, na przykład kino, tak? Że bilety do kina są drogie, ale jeżeli kupujemy te karty takie, że chodzisz jakby na wszystko, ale musisz płacić co miesiąc, to nagle się okazuje, że półtorek filmu i masz zwrócone, co im się totalnie nie opłaca, tak, teoretycznie, ale właśnie nie, bo masz bardzo długi lifetime value, co jeszcze bardzo, bardzo ważne w leczeniu tego. Jeżeli weźmiemy sobie historyczny nasze dane i sobie sprawdzamy, że Średnio nasz klient zostaje z nami przez rok.

Nadia mówi:

13:27 – 14:02

To jak my mamy listę klientów później, to możemy sobie po pierwsze próbować to zwiększyć właśnie jakimiś akcjami, że ty już jesteś z nami rok, to możesz zostać teraz taniej, czy jak wiemy, że około roku zaczyna się zgrzyt, to trochę zmieniamy swoje podejście, ale co ważne, Musimy pamiętać, że jeżeli mamy dużo klientów, które dobiegają do roku i część z nich prawdopodobnie odpadnie i nie będzie to mała część statystycznie, to już w siódmym miesiącu musi nam się zacząć palić pod tyłkiem, żeby

Ola mówi:

14:02 – 14:03

nadrobić. I

Nadia mówi:

14:03 – 14:52

możemy w takim razie później nakładać te działania, i wiedzieć, prognozować sobie, ile będę miała klientów cały czas. Bo na przykład teraz, Daria widzę, to teraz mi wszystko o pilatesie przechodzi. Jeżeli teraz, Daria na przykład właśnie, masz zapchany swój terminasz po prostu po kokardę, ale wiesz, że niektórzy klienci statystycznie zaczną za chwilę odpadać, to możesz jakby zaproponować takie rozwiązanie, że wiesz co, Super, teraz możemy się spotykać, nie wiem, raz na dwa tygodnie, ale w następnym miesiącu już statystycznie wiesz, że zwolni ci się miejsce, tak? I jesteś w stanie zaplanować tą megawartość.

Ola mówi:

14:52 – 15:21

Tak, tak, tak, tak. I jak zwykle w tych naszych tematach, to jest związane tak naprawdę z strategią. To, co powiedziałaś, tworzysz strategię na przyszłość. Tak, tak, bo tworzysz strategię nie na zasadzie tu i teraz, tylko wiesz, co może się wydarzyć. Nie musi,

Ola mówi:

15:21 – 15:21

bo

Ola mówi:

15:21 – 15:31

mogą się inne rzeczy jeszcze po drodze podziać, ale masz już tą bazę, na której możesz podjąć decyzję. Dokładnie.

Nadia mówi:

15:31 – 15:34

Są takie bardzo ważne elementy. Jak w ogóle

Ola mówi:

15:34 – 16:24

zaczynamy? Jeszcze czekaj z tą strategią i byciu tu i teraz. Ja to tak czuję zawsze, że przestajesz działać na zasadzie byle do końca miesiąca, bo ty wiesz, wiesz mniej więcej, co będzie się działo w przyszłym miesiącu i nie zaczynasz zawsze z punktu zero. Tylko budujesz coś trwałego zamiast non-stop wymyślać. Wymyślanie, próbowanie różnych metod jest ok, ale to znowu wchodzi w marketing bardziej niż w to, o czym teraz w tym momencie rozmawiamy. Więc ja tutaj też bym to dodała, że to jest też taka Kolejna część w tworzeniu swojego biznesu, dość istotna. To jest jedna

Nadia mówi:

16:24 – 16:56

z ważniejszych. Do prostych, do policzenia ostatecznie. Szczególnie, jeżeli masz historyczne dane, w ogóle los. Czy bierzesz historyczne dane, są też dane, które można znaleźć w internecie, średnio statystyczne w ogóle na branży. Bo średnio statystyczne, ja teraz będę strzelać. Na pewno da się to znaleźć, bo ja to widziałam nawet nieraz. W branży na przykład fryzjerskiej klient zostaje z fryzjerką 12 razy. 12 razy odwiedzić fryzjerkę przed tym jak zmieni.

Ola mówi:

16:56 – 16:56

Średnio,

Nadia mówi:

16:56 – 17:14

statystycznie. Jeżeli okaże się, że ty jesteś fryzjerką i u ciebie ludzie przychodzą 4 razy, no to czas na zbadanie co się stało. Jeżeli przychodzą u ciebie 18 razy, też fajnie zbadać, żeby zobaczyć a co tak dobrze działa, żeby to wzmocnić.

Ola mówi:

17:16 – 17:21

Znaczy wiesz, ze średnią to różnie bywa, no nie? To jest już moje takie…

Nadia mówi:

17:21 – 17:22

Tak, a

Ola mówi:

17:22 – 17:22

co

Nadia mówi:

17:22 – 17:27

ważne, zawsze jak liczymy średnią, odrzucamy przy tym LTV największą

Ola mówi:

17:27 – 17:28

i najmniejszą. Te

Nadia mówi:

17:28 – 17:35

strzały pojedyncze i te takie pojedyncze duże strzały, pojedyncze takie, nie wiem, zapychaj dziury te.

Ola mówi:

17:36 – 17:49

Tak, dokładnie. I co chciałam Ciebie zapytać. Dlaczego przedsiębiorcy według Ciebie ignorują to? Jak to ich kosztuje? Jak to czujesz?

Nadia mówi:

17:49 – 17:50

Dlaczego ignorują? Mi się

Ola mówi:

17:50 – 17:51

wydaje, że

Nadia mówi:

17:51 – 18:16

staranie, jakby liczenie i robienie jakichś tabelek, To się kojarzy z korpo i że nikomu się tego nie chce i jest jakieś takie przeświadczenie, ja o tym ostatnio dużo myślę, że jest takie przeświadczenie, że przedsiębiorcy to wiedzą, że oni czują i od razu mają dobre decyzje. No nie, po prostu trzeba liczyć.

Ola mówi:

18:16 – 18:19

Tak, bo tak czuję, bo tak myślę i to na pewno tak.

Nadia mówi:

18:21 – 18:26

Tak. Czucie jest super fajne do tego, żeby zacząć testować rzeczy.

Ola mówi:

18:30 – 18:51

Kurde. Wiesz, intuicja fajna sprawa, ale… Dla mnie jeszcze tu jest jedna rzecz, która się wyłania, dlaczego to jest ignorowane, że skupiamy się właśnie na tej jednorazowej sprzedaży. Ja sprzedałam koniec tematu, cześć.

Nadia mówi:

18:52 – 19:04

Tak i druga rzecz, którą ty też powiedziałaś, byle do końca miesiąca, na zasadzie teraz to sobie zaszaleje, bo mam klientów, a dalej Rynek się zmienił, tak?

Ola mówi:

19:04 – 19:27

Tak. I jeszcze wiesz co? Właśnie ta taka obsesja na punkcie jakby przynoszenia co rusz nowych klientów. Bo to wiesz, jest jedna sprawa, skupienie się na tej jednorazowej, dobra, skończone, zamknięta, cześć. Ale później tylko w głowie jest, dobra, muszę kolejny klient, nowy, kolejny klient, nowy, kolejny klient, nowy, kolejny klient.

Nadia mówi:

19:28 – 19:41

Ale są też osoby, które w drugą stronę działają. Na zasadzie ja pozyskałam sobie jednego klienta, który mi przynosi dochód. Bardzo często np. rytualne zestetki tak mają. Miałem już dwóch klientów, oni mnie płacą,

Ola mówi:

19:41 – 19:41

mi

Nadia mówi:

19:41 – 20:06

to starczy. W ogóle nie myślę co dalej. Jak odpadną, to zacznę się zastanawiać. I też jakby znając statystyki średnie, Można przygotować się do tego o wiele lepiej. Nawet jeżeli przez pierwsze trzy miesiące całą głową jesteś w życiu klientów, to po pięciu już czas zacząć bardzo mocno szukać nowych na przykład.

Ola mówi:

20:07 – 20:56

Tak, wiesz co jeszcze, taka branża, teraz trochę mówię z przykładami, na przykład fotografowie ślubni. Też wiesz, idą na ślub, to mogą później zaproponować sesję jakąś biznesową, sesję rodzinną. że nie tylko ta para młoda, tylko wiesz, nie wiem, po roku powtórzmy zdjęcie, żebyście mieli, nie wiem, przecież jakiś taki pakiet, że co roku w dniu ślubu, nie wiem, przez 10 lat będziecie mieć takie fajne zdjęcia, gdzie później taki album będziecie sobie oglądać, no nie? Wiesz, no myśmy na przykład w szpitalu, jak urodziłam Tośka, mojego skrzota, no to Faktem to trochę timing był zły, bo ja byłam zła, ale o co chodzi?

Ola mówi:

20:56 – 21:28

Przyszła fotografka ze szpitala i powiedziała, że ona zrobi jedno zdjęcie, żebyśmy mieli na pamiątkę ze szpitala. i mówiła, że może zrobić taką sesję dziecięcą tu w szpitalu. Wyszła zarąbiście, bo ją zrobiliśmy. Ale co było? Przez kolejne lata aż do pandemii wracaliśmy tam co roku w urodziny Tośka, żeby mieć rok rocznie zdjęcia zrobione przez tych samych fotografów, żeby one były świetne. Zajebiście to wygląda. Ale to właśnie to był ten ich sprzedaż.

Nadia mówi:

21:34 – 21:50

Tak, ale wiesz, to jest właśnie to co lubisz, dlatego też zawsze, pracując z przedsiębiorcami, ja zawsze się mocno skupiam na tym, żeby mieć całą linię, w której klient może do ciebie, jakby z tobą współpracować, tak?

Ola mówi:

21:50 – 21:51

Tak, tak, tak.

Nadia mówi:

21:51 – 22:11

Wiesz, robisz stronę raz i rzeczywiście może non stop coś dobudowywać i jeszcze coś robić, to mimo wszystko to właśnie ta średnia wartość tego zakupu, ona spada u ciebie, tak? No bo jedna duża strona raz, a później nie zaczynamy robić. To znaczy, że musimy jakby rozbudowywać to

Ola mówi:

22:11 – 22:12

dłużej,

Nadia mówi:

22:12 – 22:18

tak? Żeby były możliwości wspierania cały czas w Twoim zakresie, cały czas zgodnie z Twoją strategią.

Ola mówi:

22:18 – 22:50

Tak, jeszcze na przykład wiesz, o, z trenerami też tak jest, że wiesz, że często trenerzy personalni sprzedają jednorazowe treningi, w sensie jeden taki pakiet, nie wiem, jeden e-book z treningami, a na przykład jakby to rozłożyć, też właśnie zaczęli niektórzy tak robią, wiesz, jako subskrypcje, jakieś długoterminowe programy, tak, gdzie wiesz, półroczny program, każdego miesiąca musisz coś dopłacić. Tak,

Nadia mówi:

22:51 – 23:24

tak. Znaczy generalnie właśnie te wszystkie zawody, które wymagają tego, że teoretycznie wracamy i potrzebujemy jakiejś regularności, jak treningi prysadalne, jak manikur, jak fryzjer, kosmetyczka, nie wiem, też jakieś takie rzeczy związane z, nie wiem, oczyszczeniem duchowym, tak? Wszystko to, jeżeli jakby oferujemy to jako pakiet i w ogóle całą taką linię, też w to bardzo mocno się wpisują różnego rodzaju kluby, w których wpisujesz miesiąc.

Ola mówi:

23:24 – 23:38

Jeszcze teraz jeszcze to ignorowanie. Mi się tak wydaje, że też takie brak działań, żeby ten klient wrócił z powrotem, no nie?

Nadia mówi:

23:38 – 24:14

Strach. Ja myślę, że to jest bardzo duży strach. To jest tak, że Ja to mocno obserwuję, że jak się pozyskuje klienta to jakby już to się przerobiło mocno A później jak ono życie z tobą jest, szczególnie jeżeli gdzieś coś się zadziało, że byliśmy na przykład nieterminowi w którymś momencie klient nie odniosł takiego efektu jak się spodziewał, to czujemy mocny wstyd, mimo że jest to po prostu element pracy. Może klient nie czuje, że coś jest nie tak, a przedsiębiorca bardzo często…

Ola mówi:

24:14 – 24:16

Tak, personalnie to odbiera.

Nadia mówi:

24:16 – 24:21

Tak, trochę inny temat i z tym też trzeba oczywiście pracować.

Ola mówi:

24:21 – 24:32

Wiesz co? Jeszcze właśnie odnośnie tego, co dalej. Popatrz, są te kawiarnie, które mają system lojalnościowy, no nie? I wiesz, niby pierdoła, ale

Nadia mówi:

24:32 – 24:33

słuchaj.

Ola mówi:

24:35 – 25:17

No wiesz co? Ja chodzę sobie tutaj u nas na Lalatinie do sklepu ze suchymi rzeczami na wagę. Masz 5 pieczątek, 15 euro mniej. W ziołowym mam to samo i chodzę tylko do tego jednego ziołowego. bo za każde wydane tam 10 euro mam punkt, no to lekko wydajesz, a jak zdobędziesz 12 punktów, no to masz 12 euro mniej. I tak ja te rzeczy muszę kupić, i tak muszę kupić. Więc dla mnie, jak idę gdzieś, gdzie ceny są takie same, a później jeszcze i tak dostanę coś, to dla mnie jest, wiesz, rzecz win, oni mają klienta stałego.

Nadia mówi:

25:18 – 25:49

Super. I teraz klient sobie właśnie myśli, On mniej zarabia, ale to nieprawda, no bo zarabia w perspektywie o wiele więcej. Nie musi pozyskiwać klienta. To na pewno już wiemy o tym, że pozyskiwanie klienta jest o wiele droższe niż utrzymanie. Zajmuje więcej czasu i też bardzo często więcej pieniędzy. Nawet jeżeli oni przychodzą sami, to nie. I tak jakby lubimy jakieś działania marketingowe, płacimy za nie czy pieniędzmi, czy czasem. Tak.

Ola mówi:

25:51 – 26:05

Tak, tak, tak. I właśnie, bo to było o tym, jak to kosztuje. A jeszcze tak z drugiej strony właśnie, żeby podsumować, jak oni na tym pracą przedsiębiorcy? Znaczy, że tego nie liczą?

Nadia mówi:

26:05 – 26:56

Znaczy tak, no, jeżeli my tego nie liczymy, to walczymy tylko o klientów, o wiele mniej możemy zainwestować w walkę o klienta, znaczy, że dostajemy po prostu jakby mały płas tego, do czego możemy dotrzeć. Także nie napełniamy nasz lejek w związku z tym. Druga sprawa, nie jesteśmy w stanie planować sobie, w którym momencie musimy zwiększyć działanie, żeby naszych klientów pozyskiwać nowych, bo za chwilę wiemy statystycznie, że ktoś zacznie odpadać, To znaczy, że robimy sobie dziury w naszym cash flow, w przypływach pieniędzy. Uczciwie po prostu nie dostaniemy na konto tyle, ile potrzebujemy.

Ola mówi:

26:57 – 26:58

Ile byśmy chcieli, żeby wpłynęło

Nadia mówi:

26:58 – 27:03

też. Dokładnie. Czyli tutaj taki ciągły problem z

Ola mówi:

27:03 – 27:05

dopinaniem budżetu.

Nadia mówi:

27:05 – 27:28

Nie możemy planować rozwój inwestycji i również nie możemy sobie wzmacniać momentów, które u nas są jeszcze do wzmacnienia, to znaczy jeżeli np. nie dociągamy do średniej ilości sprzedaży w branży, to co możemy zrobić, nawet nie jesteśmy w stanie się zastanowić, bo o tym nie patrzymy na tą statystykę,

Ola mówi:

27:28 – 27:29

czy

Nadia mówi:

27:29 – 27:44

w drugą stronę nie wiemy co u nas działa bardzo dobrze i też nie jesteśmy w stanie, robimy to prawdopodobnie intuicyjnie, Ale nie jesteśmy w stanie to wzmocnić, żeby przyłożyć to na jeszcze większe zyski.

Ola mówi:

27:44 – 28:44

Jeszcze mi tu przychodzi odnośnie, jak na tym tracą, tym, że np. walczą ceną zamiast budować relację. Czyli np. jak będzie ta nasza fryzjerka. Jak ona stale robi promocje dla nowych klientów, No to wiesz, a nie dba o tych, co wracają, no to klient będzie wracał tylko wtedy, gdy widzi te rabaty, no nie? Dlatego też z tymi rabatami zawsze jest takie, to jak na przykład właśnie w tym ziołowym, do którego chodzę, tam cena produktu nie jest mniejsza. Ale powiedzmy oni sobie to na pewno mają przekalkulowane, że wiesz, że później mogą sobie dać te 12 euro z marży, jestem w święcie przekonana, że to lekko.

Ola mówi:

28:44 – 28:56

W tych produktach, które kupię za 10 euro, oni tam mają marżę swoją, niezłą. Więc te 12 euro oni później mogą mi dać. Ja się cieszę, jak gupido sera, no bo za którymś tam zakupią te 12. Myślę, że

Nadia mówi:

28:57 – 29:07

jest łatwą rzeczywistość, że za każdy 10 złotych dają Ci jeden punkt, który się przekłada na jeden euro, to po prostu na wszystkie produkty dostajesz 10% zniżki. Tylko musisz po prostu więcej wydać.

Ola mówi:

29:08 – 29:22

Tak, tak, tak, tak, ale wiesz do czego dążę? Do tego, że te rabaty to nie zawsze, wiesz, taki rabat. Cały czas 10% na wszystkie, wiesz, dla pierwszych klientek.

Nadia mówi:

29:22 – 29:23

No nie,

Ola mówi:

29:23 – 29:35

nie, nie. No nie, nie, nie. Lepiej to właśnie jakimś takim loyal… No i właśnie dla mnie najgorszą stratą jest brak stabilności w biznesie.

Nadia mówi:

29:36 – 29:40

Dokładnie. Teraz zastanówmy się,

Ola mówi:

29:41 – 29:41

jak

Nadia mówi:

29:41 – 29:46

przybursztować. Jak zwiększyć LTV?

Ola mówi:

29:47 – 30:17

No tak jak mówiłaś, o Netflixie pięknie wyskoczyłaś, czyli ta sprzedaż. subskrypcyjna, powtarzalna, abonamentowa, pakietowa. Wszystkie tego typu rzeczy bym tutaj wrzuciła. No nie? Czyli Netflix, Spotify. No słuchaj, siłownia też mi się wydaje takim… No bo żeby chodzić na siłownię, to musisz płacić, no nie? To jest też dobry argument. U nas na

Nadia mówi:

30:17 – 30:26

przykład… Także nawet tu można spokojnie to zrobić. Jeżeli wam się wydaje, że nie można zrobić w waszej branży subskrypcji, to jeszcze raz pomyślcie.

Ola mówi:

30:26 – 30:33

Tak, tak na pewno można. Co jeszcze? No, cross-selling i up-selling, no nie?

Nadia mówi:

30:33 – 30:35

Znaczy generalnie po rozbudowaniu linii

Ola mówi:

30:35 – 30:36

produktowej,

Nadia mówi:

30:36 – 30:38

żeby cały czas uzupełniać.

Ola mówi:

30:38 – 30:42

Czyli ten, przypomniały mi się afrytki do tego.

Nadia mówi:

30:44 – 31:21

Tak. Też jakby właśnie to, co ty mówiłaś o ziołowym, że karty lojnościowe też do tego zwiększają. Co jeszcze może tu być? Też mogą być jakieś relacje, jeżeli przychodzimy i wiemy, że ponieważ już mnie moja manikurzystka zna i zawsze przygotowuje mnie na moje przejście moją ulubioną kawkę, to to jest taki już dla mnie standard i nie pójdę tam, gdzie tak nie robią.

Ola mówi:

31:23 – 32:19

I to, że nie musisz np. tłumaczyć od nowa, no nie? Bo właśnie to jest ta obsługa klienta i budowanie tych relacji, tak? Bo my nie musimy, jak idziesz, nie wiem, do ginekologa nowego, to ty jemu nie musisz, to ty musisz jemu od początku tłumaczyć wszystko, całą historię swoją. A jak idziesz do swojego ulubionego, To nie musisz. Tak samo jak idziesz do wszystkich, ja mam wrażenie, usługowych spraw, czy też związanych z pięknościowymi rzeczami, jak belieza. Jak to? Pięknościowe? Tak, chyba tak. Urodowych. Urodowych, o. Pięknościowych. To tam też jest ważne, bo jak idziesz do kosmetyczki, żeby ci zrobiła coś z twarzą, I ty jej powiesz, nie wiem, mam skórę wrażliwą taką.

Ola mówi:

32:19 – 32:51

Tak, tak, dokładnie. A co możesz mi jeszcze zaproponować? Aczkolwiek na przykład tam gdzie ja, widzisz, chodziłam, już tam nie chodzę, na koniec robią rzecz, którą za każdym razem tak próbują. I robią tak, Bo widzisz, dawno nie miałaś tego robionego. To cię zapisuje i cię zapisuje. Ty nawet nie zdążysz powiedzieć, że nie, nie mam czasu, nie przyjdę. Takie coś, w tę stronę nie

Nadia mówi:

32:51 – 32:53

idziemy.

Ola mówi:

32:54 – 33:05

Tak, tak, tak. Bo wiesz, intencja jest dobra. Oni chcą mieć po prostu zapełniony kalendarz. Ale to powinno się robić trochę w inny sposób, no nie?

Nadia mówi:

33:05 – 33:33

Tak. Znaczy też właśnie, co jeszcze może zwiększyć, to są takie dodatkowe serwisy. Oni przywiązują jako klienta, że jak przychodzisz do fryzjerki, to nie wiem, masz tam kąciak dla dzieci. Chodzisz na siłownię, to tam zawsze jest właśnie ogólna osoba, która się na przykład zajmuje. Czy możesz dostać tam, nie wiem, jak chodzisz na siłownię, to raz na trzy miesiące możesz dostać poradę dietetyczną

Ola mówi:

33:33 – 33:33

za

Nadia mówi:

33:33 – 34:08

darmo. Lingoda. Lingoda po prostu uważam, Lingoda to jest szkoła językowa online. Oni są mistrzami. Twoje pieniądze, które do nich płacisz, są warte, znaczy są walid. Możesz ich wykorzystać przez rok, te lekcje, ale tylko jeżeli cały czas płacisz. I odchodzenie od nich, bo ja raz rezygnowałam i teraz wróciłam, było mega trudne, bo już masz tam tych sześć lekcji. Już przecież jak teraz nie zapłacę, to mnie zniknął. A jak zapłacisz, to masz już dwanaście

Ola mówi:

34:08 – 34:10

lekcji.

Nadia mówi:

34:10 – 34:38

I już to Cię boli. Kiedy to zrobię? Ale dwanaście jeszcze gorzej stracić niż sześć. Siedzisz po prostu na dwóch krzesłach i nie wiesz co robić, a nie masz po prostu możliwości np. przez wakacje mieć lekcji. To mistrzostwo było. Myślę, że my mieliśmy wtedy abonamenty i ja i mąż i wy dwójkę mieliśmy ten sam dokładnie problem. Także pozdrawiamy Lingodę. Bardzo mega było.

Ola mówi:

34:42 – 34:50

Ale z drugiej strony ja myślę, że zrezygnowanie z pracy powinno być też łatwe. Bo to już jest ten… Łatwe, tak? Tylko

Nadia mówi:

34:50 – 34:57

prawda, że ci się wydaje, że tracisz. Bo nie tracisz tak naprawdę. Bo i tak, i tak to zapłaciłeś. Tobie się wydaje. To jest,

Ola mówi:

34:57 – 34:58

wiesz, jak ty teraz

Nadia mówi:

34:58 – 35:03

wrócisz do swojego ziołowego, to ty już stracisz 12 zł. A tracić

Ola mówi:

35:03 – 35:04

nam jest

Nadia mówi:

35:04 – 35:27

trochę trudniej. Chuj marketingowy. Kiedy pobierają same pieniądze. Nie wtedy, kiedy ty musisz przelać co miesiąc abonament za siłownię, tylko kiedy jest tak, że ci pobierają automatycznie co miesiąc.

Ola mówi:

35:29 – 35:39

I co mamy jeszcze takiego? No właśnie te wszystkie programy realnościowe, o których mówiłyśmy. Zbieranie sobie pieczątek, zbieranie różnych elementów.

Nadia mówi:

35:39 – 36:02

Trzeba badać, co działa u Was dokładnie, bo jeżeli jest całkiem inna struktura miejsca i teraz prowadzicie pieczątki, to klienci pomyślą, że zwariowaliście. Ale fajnie jest pytać, bo pytanie nie boli. To się nazywa Kazdef, jak ktoś mnie ogląda, to mamy chyba jedno z pierwszych naszych live’ów. Tak, tak,

Ola mówi:

36:02 – 36:02

tak.

Nadia mówi:

36:02 – 36:03

Można sobie spojrzeć,

Ola mówi:

36:03 – 36:04

dlaczego

Nadia mówi:

36:05 – 36:31

znane przychodzą, czy fajnie też spojrzeć klientom, które już nie przychodzą, a co się stało, że nie przychodzą. I czy dałoby się coś zrobić, żeby oni wtedy nie zrezygnowali, tak? I… I możliwe się okazać, że na przykład właśnie na początku było wszystko dobrze, a później fryzjatka się zrobiła taką koleżanką, a ja już nie chcę z nią tyle gadać. Tak na przykład.

Ola mówi:

36:34 – 36:55

No, to jest ważne. Ja na przykład z moją mam tak, że ona jak trzeba być cicho, siedzi cicho. Jak chcemy sobie podyskutować, to sobie dyskutujemy, no nie? Ale wiesz co? Trochę bym podsumowała jeszcze raz, czym to LTV jest, bo to naprawdę, jak rzucamy to LTV…

Nadia mówi:

36:55 – 37:08

Life Time Value. Wartość życia klienta. Ile klient prostymi słowami zostawia u was pieniędzy? Przez całe istnienie.

Ola mówi:

37:10 – 37:12

Nie przez swoje istnienie. Przez całe

Nadia mówi:

37:12 – 37:13

istnienie

Ola mówi:

37:13 – 37:24

klienta. Tak, tak, tak. Przez całość tej relacji bym powiedziała. Przez cały okres. przez okres tego współpracy z Wami.

Nadia mówi:

37:24 – 37:28

To

Ola mówi:

37:28 – 38:15

nie jest jednorazowa sprzedaż. To jest ilość tych sprzedaży. Dlatego tak jak fajnie Nadia mówiłaś o tym wzorze, liczymy średnia ilość i czas. I żeby to mieć z tyłu głowy i nie bać się tego. Bo wiesz, ja tak powiem ci z mojego doświadczenia, że ja pamiętam ten moment, jak sobie zdałam sprawę, że np. ja nie mam tego niskiego progu wejścia, który jest istotny tak naprawdę. Ale to też właśnie przy tych wszystkich różnych strategicznych przemyśleniach to wychodzi.

Nadia mówi:

38:17 – 38:47

Odnośnie niskiego progu, to też wrzucę, nie wiem czy trochę na temat, trochę nie, ale już przyszło, to się podzielę. Robimy też często tak, że wydaje nam się, że jak coś damy za darmo, to klient do nas się przekona i później od razu dajemy naszą główną, drogą usługę, co zmniejsza o wiele konwersję. Jeżeli dajemy nam coś za darmo, później ma być usługa za 200

Ola mówi:

38:47 – 38:49

razy i dopiero

Nadia mówi:

38:49 – 38:57

później proponujemy naszą główną usługę. I to zwiększy też NTV, bo klient zostaje z nami na dłużej.

Ola mówi:

38:57 – 39:00

Tak. I teraz, dlaczego tak robimy?

Ola mówi:

39:01 – 39:01

Dlaczego

Nadia mówi:

39:01 – 39:01

tak

Ola mówi:

39:01 – 39:02

robimy?

Ola mówi:

39:02 – 39:11

No bo można nas przetestować, no nie? Po prostu. A często jest

Nadia mówi:

39:11 – 40:23

tak, że warto wydać duże pieniądze dla niego. No i co, w tych abonamentach, w tych programach lojalnościowych musi to się opłacać. Nie może być tak, że od tego, że masz abonament, to zamiast 100 euro zapłacisz 98. Nie, to się nie opłaca klient, przy tym nie zostanie. Musi być odczuwalna wartość, to znaczy 10% przy małych wartościach to już jest odczuwalne, a często nie wiem, nie będę co dwa lata zmieniać samochód, jeżeli mi w tym samym salonie dadzą tylko 1% zniżki, bo nie wrócę po prostu do niego. Ale zaczynając od 10 w ogóle możemy rozważać. Trzeba to sobie wyliczyć właśnie w całej wartości, patrzeć na klienta jako na, nie na to ile on przynosi miesięcznie, tylko za całe swoje życie, wtedy też Podchodzimy do niego bardziej luksusowo, bo wiemy, że to nie jest tylko 200 zł, które teraz zapłacił, tylko te 6 tysięcy, które przyniesie mi w trakcie swojego życia i już to jest ważniejsze dla nas.

Nadia mówi:

40:23 – 40:47

No i rozważamy różne możliwości. Szukamy, jakie jeszcze możemy zrobić tak, żeby klient… Dwie dźwignie, o, to nie powiedziałyśmy. Dwie dźwignie, żeby zwiększyć ETV. zwiększyć średnie wartość zakupów, czyli ilość. Znaczy, że możemy i to, i to zwiększyć. A jak zwiększymy podwójnie, to…

Ola mówi:

40:47 – 41:01

To już jest lepiej. No i to jest właśnie to… Nie, mówiłyśmy o tym. Mówiłyśmy o świadomym podnoszeniu cen. Bo jedno właśnie mówi o świadomie cen, a drugie o zwiększeniu ilości sprzedaży.

Nadia mówi:

41:01 – 41:06

Możemy zwiększyć cenę, jednorazową, czy wartość koszyka twojego. To znaczy

Ola mówi:

41:06 – 41:07

nie

Nadia mówi:

41:07 – 41:09

musimy zwiększyć teraz ceny

Ola mówi:

41:09 – 41:10

usługi,

Nadia mówi:

41:10 – 41:13

ale możemy zwiększyć ilość ziół, które kupisz.

Ola mówi:

41:15 – 41:56

Dokładnie, dokładnie. Ilość produktów, które zakupisz w danym miejscu, no nie? Bo tak trochę, wiesz, staram się przetłumaczyć z Twojego na ludzki. Nie, no bo wiesz, bo jak mówisz wartość koszyka, spoko, spoko. Też tak czasem, wiesz, mówię szczególnie przy robieniu analiz z Google Analytics. Mówię, no bo tam średnia wartość koszyka. No tyle, ile produktów Twój klient ma w tym koszyku. Tak jak mamy wózeczek i tam wrzucamy te produkty w sklepie.

Nadia mówi:

41:56 – 42:24

Ja wykonuję zadanie dla wszystkich, którzy nas słuchają. Jeżeli macie dane historyczne za rok, a może nawet za dwa, sprawdźcie sobie proszę, ile średnio zostaje z Wami klient. ile średnio na nim zarobiliście w ciągu życia klienta z wami? I zastanówcie się, co możecie zrobić z tego, co usłyszałyście dzisiaj.

Ola mówi:

42:24 – 42:38

Tak, i czekaj, za tydzień nasze dzieci mają wolne, bo jest długi weekend, więc nie mamy my live’u. Później czekaj, czternasty jesteś może? Tak,

Nadia mówi:

42:38 – 42:39

czternastego już jestem.

Ola mówi:

42:40 – 43:14

Tak, tak, tak, tak. Więc dopiero będziemy widzieć się 14 marca i będziemy rozmawiać o zaniżaniu cen. I to będzie trochę tak, będziemy trącić, chyba mi się tak kojarzy z Brianem Tracy. O sprzedaży, że jest strach przed sparzeniem się i odrzuceniem sprzedawcy, że naszą ofertę odrzucą i strach, bo w topie hajs.

Nadia mówi:

43:14 – 43:23

Patrząc na nasze tematy drugiego sezonu, uważam, że zaczynamy trochę MBA dla solo przedsiębiorców,

Ola mówi:

43:26 – 43:28

Także zachęcam was, żeby nie

Nadia mówi:

43:28 – 43:30

opuszczać.

Ola mówi:

43:30 – 43:34

Te tematy są takie kąsające w kuper, to trzeba też trochę powiedzieć, no nie?

Nadia mówi:

43:37 – 43:38

No tak, bo

Ola mówi:

43:38 – 43:42

taki rachunek sumienia przedsiębiorcy się później nie robi z

Nadia mówi:

43:42 – 43:48

tego. My bardzo zachęcamy do bycia przedsiębiorcą, do bracia odpowiedzialności, do bycia dorosłym.

Ola mówi:

43:48 – 43:50

Tak jest i bardzo fajne to są rzeczy.

Nadia mówi:

43:50 – 44:25

Są bardzo fajne rzeczy. Można naprawdę zbudować wtedy coś większego bez martwienia się, co myśląc przed ZUS-em, czy w sumie nas na to stać. Także bardzo, bardzo zachęcamy. Jak są jakieś pytania odnośnie LTV, sposobów, liczenie, wymyślenie jakichś sposobów dla was, to piszcie możecie w komentarzach do nas osobiście. Jeżeli są jakieś tematy, które uważacie, że musimy poruszyć, też dawajcie znać.

Ola mówi:

44:26 – 44:34

Tak jest. Dziękujemy za bycie z nami. Ja wam powiem tylko na koniec. Ja przeczytałam ebooka Oli. Jest po prostu taki kawał wiedzy,

Nadia mówi:

44:47 – 45:08

Jeżeli sobie wyobrażacie typowego e-booka, w którym macie 8 obrazków i 4 dniki tekstu, to się zdziwicie. Jest tak dużo ważnej informacji, którą mega przydatnie znać, nawet jeżeli już macie swoje strony,

Ola mówi:

45:08 – 45:08

ja

Nadia mówi:

45:08 – 45:11

bardzo zachęcam.

Ola mówi:

45:11 – 45:12

Ja zazwyczaj

Nadia mówi:

45:12 – 45:14

wyczerpniałam dużo informacji wartościowych.

Ola mówi:

45:15 – 46:05

Bo ten e-book o przemyślanej stronie internetowej właśnie stworzyłam z taką myślą na podstawie moich doświadczeń z klientkami. Uwaga, starałam się wpisać, żeby to nie było żargonem, żeby tam nie było dużo takich rzeczy ciężkich, ale żeby też było dużo przykładów, dlaczego coś nie działa i dlaczego coś będzie działało lepiej. I właśnie dlatego nazwa przemyślana strona internetowa, bo tak naprawdę stronę, to co tam już na samym końcu jest, to to jest pikuś. Ale przemyśleć ten początek i po co, na co, dlaczego, do kogo, to jest… I dlatego jest e-book z workbookiem.

Nadia mówi:

46:05 – 46:06

Dokładnie.

Ola mówi:

46:06 – 46:25

Nie da się kupić. Workbook można kupić oddzielnie, ale nie można kupić samego e-booka. Bo sam e-book bez workbooka nie ma sensu. Workbook bez e-booka da się zrobić, ale e-book z workbookiem to jest takie mięcho fajne. I tam jest tego

Nadia mówi:

46:25 – 46:43

ogromne. Ja nie spotkałam tak dużej wartościowej wiedzy biznesowej w takiej cenie. w jednym miejscu, bo my też mamy dużo wiedzy biznesowej, ale to trzeba obejrzeć już ileś tam

Ola mówi:

46:43 – 46:43

godzin

Nadia mówi:

46:43 – 46:49

nagrań i nie można tego czytać przy okazji.

Ola mówi:

46:49 – 47:04

I zatrzymać się i pomyśleć, i zatrzymać się i pomyśleć, i zatrzymać się i pomyśleć. Dobra, to lecimy. Miłego weekendu i widzimy się w połowie lutego dopiero. Ej, marca. Marca, marca. Uciekam.

Zobacz więcej postów

Spis treści

Najnowsze posty

Bądź na bieżąco

Dołącz do webear'owe newslettera

Bez spamu, jedynie informacje jak ulepszyć swój biznes online. Otrzymasz go raz na dwa tygodnie lub raz na miesiąc. 

*Klikając w przycisk CHCĘ TĄ WIEDZE, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu wykonania usługi.