Mastermind, czyli jak nie zostać samotną wyspą i wreszcie ruszyć z miejsca

Dla Ciebie tworzę te treści

Spis treści

Artykuł przeczytasz w: 23 min.

Mastermind – Twoja Tajna Broń w Biznesie! Sprawdź, jak Rozwijać Się w Grupie

Hej, kochana! Dzisiaj mam dla Ciebie coś wyjątkowego – zanurzymy się w fascynujący świat mastermindów, które mogą stać się Twoją tajną bronią w biznesie. Spotkanie z Agatą Hoffet, ekspertką od mastermindów, otworzyło mi oczy na wiele kwestii, i chcę się tym wszystkim podzielić z Tobą!

Czym jest mastermind?

Mastermind to nie tylko grupa wsparcia, to przestrzeń, w której każdy z uczestników pracuje nad swoimi biznesowymi wyzwaniami, mając wsparcie całej grupy. To jak brainstorming na sterydach! Agata zorganizowała mastermind na malowniczych Lofotach, ale prowadzi też sesje online. W mastermindach nie ma hierarchii – wszyscy uczestnicy są na równi, co sprzyja otwartej i inspirującej wymianie doświadczeń.

Jak mastermind różni się od mentoringu?

W mentoringu masz do czynienia z relacją jeden-na-jeden, gdzie mentor, będący ekspertem, prowadzi Cię przez proces rozwoju. Mastermind to praca grupowa, gdzie każdy wnosi coś od siebie, tworząc unikalną wartość, która jest więcej niż suma jej części.

Dlaczego warto dołączyć do mastermindu?

  1. Wzajemne wsparcie – Jesteś otoczona ludźmi, którzy, tak jak Ty, chcą się rozwijać. Razem łatwiej stawiać czoła wyzwaniom.
  2. Różnorodność perspektyw – Każdy wnosi coś unikalnego, co może zainspirować Cię do nowych rozwiązań w Twoim biznesie.
  3. Struktura i rytm – Regularne spotkania motywują do działania i pomagają utrzymać tempo.

Jak działają spotkania?

Spotkania mastermindów organizowane przez Agatę odbywają się raz na trzy tygodnie, co pozwala na regularne check-iny i utrzymanie tempa prac. Każde spotkanie to czas na przedstawienie postępów, omówienie wyzwań i celebrowanie sukcesów.

Co zyskasz?

Agata podkreśla, że uczestnictwo w mastermindzie pozwala na głęboką pracę nad własnymi celami i projektami. To też świetna okazja do sieciowania i tworzenia trwałych relacji biznesowych, które często przeradzają się w wartościowe partnerstwa.

Na zakończenie…

Jeśli zastanawiasz się, czy mastermind jest dla Ciebie, skorzystaj z propozycji Agaty – darmowego spotkania typu Pop Up Mastermind. To świetna okazja, by na własnej skórze przekonać się, jak taka forma współpracy może wpłynąć na Twój biznes. A może to właśnie krok, który pomoże Ci przeskoczyć na nowy poziom w biznesie?

Zachęcam Cię, abyś nie bała się testować nowych rozwiązań. Każde takie doświadczenie to cenna lekcja, która przybliża Cię do realizacji Twoich marzeń. Spróbuj, może właśnie mastermind okaże się tym, czego potrzebujesz, aby Twoje przedsiębiorcze wyspy znalazły swoje biznesowe plemię! 🌟

Pamiętaj, każda z nas jest kapitanem swojego statku, ale razem możemy odkrywać nowe lądy biznesowe z większą pewnością i radością!

Co poruszamy w tym odcinku?

  1. Wprowadzenie do serii „Popraw se łeb”
    • Zmiana formy z odcinków na transmisje na żywo
    • Tematyka dotycząca pracy nad mentalnością przedsiębiorcy
  2. Rozmowa z Agatą Hoffet
    • Wprowadzenie do Agaty jako moderatorki grup mastermind
    • Jej doświadczenie w organizacji mastermindów w Norwegii
  3. Czym są mastermindy?
    • Różnice między mastermindami a mentoringiem
      • Definicja mentoringu jako współpracy jeden na jeden
      • Definicja mastermindu jako procesu grupowego
    • Mity dotyczące mastermindu
  4. Dlaczego mastermindy są skuteczne?
    • Struktura i organizacja spotkań
    • Aspekt psychologiczny odpowiedzialności wobec grupy
    • Wymiana doświadczeń i wsparcie w grupie
  5. Nastawienie uczestników mastermindu
    • Gotowość do działania i zaangażowania
    • Możliwość pracy nad bieżącymi problemami bez konkretnego celu
  6. Korzyści z uczestnictwa w mastermindzie
    • Zmniejszenie poczucia samotności w biznesie
    • Odnalezienie wsparcia w grupie
    • Wzajemne zrozumienie i wymiana perspektyw
  7. Różnice między mastermindem a coworkingiem
    • Struktura i cel mastermindu
    • Anonimowość coworkingu
  8. Emocje towarzyszące uczestnikom mastermindu
    • Niepewność i stres na początku
    • Ekscytacja i energia podczas spotkań
    • Uczucie ulgi i wsparcia w grupie
  9. Zarządzanie zadaniami w mastermindzie
    • Co się dzieje, gdy uczestnik nie realizuje zadań
    • Brak oceniania i elastyczność w podejściu
  10. Czas trwania i organizacja mastermindów
    • Długość programów (3-6 miesięcy)
    • Częstotliwość spotkań (co 2-3 tygodnie)
  11. Możliwości kontaktu z Agatą Hoffet
    • Jak znaleźć Agatę w mediach społecznościowych i na stronie internetowej
    • Opcje wstępnych rozmów i pop-up mastermindów
  12. Zachęta do spróbowania mastermindu
    • Korzyści z testowania mastermindu
    • Możliwość uczestnictwa w niezobowiązujących spotkaniach
  13. Podsumowanie i zakończenie rozmowy
    • Wartość relacji w rozwoju biznesu
    • Zachęta do kontaktu i zadawania pytań

Transkrypcja rozmowy

Ola mówi:

00:00 – 01:00

Ciebie serdecznie w mojej serii Popraw se łeb. Wcześniej ta seria była wcześniej nagrywana jako odcinki, już część odcinków jest umieszczonych na moim YouTubie, ale zmieniam trochę formę I będę przychodzić tutaj do Ciebie z live’ami. Seria, jak sama nazwa mówi Popraw se łeb, mówi o tym, żeby trochę popracować I nad swoim mentalem do rozmowy Agatę Hoffet, która zajmuje się mastermindami. Organizuje mastermindy, dzięki temu wspiera kobiety, wspiera ludzi, żeby nie byli jako samotną wyspą w biznesie. I o tym trochę będziemy rozmawiać, o tym poczuciu solo przedsiębiorcy jako o jest Agata, już wchodzi mam nadzieję, jako samotnej wyspy, ale I też o mitach wokół mastermindu I dlaczego mogą nam pomóc osiągać więcej we własnym biznesie.

Ola mówi:

01:02 – 02:18

Dlatego tutaj zapraszam. Mam nadzieję, że będzie od razu dużo łatwiej niż w piątek z Nadią jest, żeby Agata dołączyła do nas, bo czeka nas fajna rozmowa. Bo Agata nie dość, że organizuje mastermind, organizuje też je na Lufotach, Lufotach, Lufotach Mademia, czyli w Norwegii na tych takich malutkich wysepkach tam z tyłu. Zaraz tutaj jeszcze raz zaproszę I powinna już dołączyć zgodnie z algorytmem Instagrama, że najpierw mówi nie wejdziesz, a później wchodzisz. O I jest, Jest, czyli zgodnie z algorytmem Instagrama wchodzisz, gdy on Ci mówi, że nie możesz wejść. Agata, bardzo Cię chciałam przywitać, że się zgodziłaś, żeby przyjść tutaj do mnie I porozmawiać właśnie o tych tematach związanych z poprawieniem jakby naszej jakości solo przedsiębiorczej, naszej jakości pracy.

Ola mówi:

02:20 – 03:07

I generalnie o mastermindhindach, które mają dużo mitów wokół siebie, bo często I mastermindy są mylone z mentoringami I w ogóle z różnymi dziwnymi przestrzeniami, że na przykład na mastermindach wszystko samo się dzieje. Wystarczy, że jesteś I cały plan, który masz na mastermindzie sam się zrobi. Ale właśnie, co jeszcze byś dodała od siebie? Bo tutaj Ci przedstawiłam jako osoba właśnie zajmująca się mastermindami, które organizujesz I online I na Lofotach. I czy coś jeszcze istotnego pominęłam, czy nie? Wiesz co?

Agata mówi:

03:07 – 03:32

To są takie najważniejsze rzeczy o mnie, że jestem moderatorką grup mastermind dla przedsiębiorców I przedsiębiorców z ADHD. Też działam na Lofotach, gdzie mieszkam od ośmiu lat I tutaj organizuję mastermind Campy, gdzie można pomastermindować właśnie stacjonarnie I poeksplorować to piękne miejsce. No I to są chyba takie kluczowe rzeczy.

Ola mówi:

03:33 – 03:37

W ogóle skąd pomysł się zrodził, by tworzyć mastermindy?

Agata mówi:

03:41 – 04:39

Wiesz To był efekt takiej drogi generalnie w poszukiwaniu tego, co ja chcę zawodowo robić, bo ja się wywodzę z projektowania. Jestem z wykształcenia projektantką produktu I komunikacji wizualnej I przez wiele lat pracowałam właśnie jako projektantka, prowadziłam swoje studia projektowe. No ale z czasem zaczęło mi tam czegoś brakować I wtedy jeszcze nie wiedziałam czego. I po prostu zrobiłam sobie przerwę od tamtej pracy. I kiedy tak bardziej świadomie zaczęłam się zastanawiać, co ja bym chciała robić, poszłam na mentoring biznesowy I tam zmapowałam sobie taką swoją idealną scenariusz, idealne miejsce pracy, że chciałabym, żeby to było z ludźmi, żeby bazowało na takich jakościowych relacjach, żeby było inspirująco, żeby to nie była powtarzalna praca, żeby było online.

Agata mówi:

04:40 – 05:13

I w tym samym czasie trafiłam na mastermindy. I po prostu jak poznałam to narzędzie to od razu się zapisałam na kurs moderatora Group Mastermind, bo po prostu tak mi to się połączyło z tą moją wizją idealnej pracy, że nie mogłam tego tak zostawić. Po prostu stwierdziłam, że idę w to, chcę to robić. I praktycznie odkąd tylko skończyłam ten kurs dla moderatorów grup Mastermind moderuję grupy I jestem totalnie zadowolona z tego kierunku, bo to jest po prostu to, co lubię robić.

Ola mówi:

05:17 – 05:56

Czyli ty od swojego personalnego mentoringu znalazłaś się w mastermindzie I ja się znowu często spotykam podczas rozmów z koleżankami przedsiębiorczyniami, że ten mastermind one kojarzą jako mentoring, że ten moderator mastermindu mówi zrób to tak, tak, tak I tak. A później idą na mastermind I się okazuje, że to do końca tak nie jest. Czy mogłabyś powiedzieć dokładnie czym się różni ten mentoring pojmowany właśnie w taki sposób? No jak mentoring różni od mastermindu?

Agata mówi:

05:57 – 06:56

Jasne. No to jest dosyć popularne zjawisko obecnie, że te dwa terminy się mieszają ze sobą I nie dziwię się, że ludzie mają problem czasami, żeby to rozróżnić. Bo A tak naprawdę to są dwie zupełnie różne rzeczy, bo mentoring taki klasyczny to jest taka współpraca jeden na jeden z osobą, która jest taka bardziej zaawansowana w biznesie niż ty, która jest takim twoim przewodnikiem I towarzyszem, która pokazuje ci kierunki, pomaga tobie opłacać strategię. To jest taka bardzo bezpośrednia współpraca. I często jest tak, że ta osoba też ci daje jakieś zadania. To ma taki charakter bardziej indywidualny. Masterminds to jest proces grupowy, gdzie jest taka struktura płaska.

Agata mówi:

06:56 – 07:43

Tam nie ma osoby, która jest takim dowódcą czy właśnie mentorem, która przekazuje jakąś wiedzę odgórnie. Tylko zasada jest taka, że wszyscy są na tym samym poziomie. Jest często moderator, taka osoba, która trzyma tę całą strukturę I nadaje jej jakiś rytm I ramy. Ale wszyscy uczestnicy są na równo I nie ma tam takiego elementu przekazywania wiedzy. To jest jakby zupełnie co innego. Mi się wydaje, że ten problem z tym, że to się ludziom miesza też polega na tym, że na rynku jest bardzo dużo ofert, które też mieszają te pojęcia I bardzo często oferuje się ludziom jako mastermind coś, co jest mentoringiem grupowym.

Agata mówi:

07:45 – 07:46

No I się robi taki bałagan.

Ola mówi:

07:47 – 08:17

Mastermind to nie jest sesja z coachem, który właśnie jak coach, czyli jak trener cię tam trenuje, żebyś osiągała lepsze rezultaty w biznesie, tylko trochę w inny sposób. To nie jest taka właśnie grupa wsparcia, taka sesja grupowa, gdzie każdy przychodzi ponarzekać I rozchodzi się. Wiesz, po godzinie narzekania bez szukania

Agata mówi:

08:19 – 09:06

rozwiązania. Tak, to też jest co innego. Mastermind to zdecydowanie nie jest terapia grupowa. Terapia się koncentruje na takiej pracy z emocjami, traumami, jakimiś problemami psychicznymi. Master Mind się opiera na współpracy grupy, gdzie każdy uczestnik wnosi jakieś swoje doświadczenia I wiedzę. I kluczowa jest ta wymiana perspektyw I wzajemne wsparcie. Ale to nie jest taka przestrzeń na narzekanie sobie nawzajem czy właśnie na pracę z tymi jakimiś trudnymi emocjami I problemami. Od tego są specjaliści, psychologowie I terapeuci. A na mastermindzie my w ogóle wchodzimy z innym nastawieniem. My tam wchodzimy, żeby jasne rozwiązywać swoje biznesowe problemy, ale bardziej się fokusujemy na działaniu.

Agata mówi:

09:06 – 09:39

Założenie główne jest takie, że my wchodząc do mastermindu mamy już całą wiedzę, wszystkie zasoby potrzebne, żeby osiągnąć nasze cele. Tylko po prostu przy wsparciu grupy mamy dostęp do większych tych zasobów, możemy się nimi wymieniać I możemy po prostu liczyć na swoje wzajemne wsparcie w rozwiązywaniu jakichś takich wyzwań, które się na drodze do realizacji tego celu pojawiają. Dzięki temu po prostu możemy te nasze cele realizować szybciej I przyjemniej.

Ola mówi:

09:40 – 10:02

No dobra, to w takim bądź razie co sprawia, że ten mastermind działa? Co tam takiego się dzieje? Bo to jest takie ołowiane, wiesz, jakby gdzieś wchodzisz do jaskini I ludzie się spotykają I wiesz, co się dzieje na mastermindzie? Zostaje na mastermindzie. I co tam takiego się dzieje, że ludzie nagle zaczynają właśnie ogarniać te biznesy I zaczynają działać w nich?

Agata mówi:

10:04 – 11:02

Przede wszystkim, to też trzeba rozróżnić, bo mastermindy mogą też być różne. Mogą być takie oddolne, gdzie grupa się zawiązuje sama I stara się moderować te spotkania czy prowadzić je jakoś po swojemu. A mogą być takie mastermindy moderowane, gdzie jest właśnie osoba moderatora, która odpowiada za organizację I prowadzenie takich grup. No I wtedy mogę się wypowiedzieć z perspektywy moderatora, który prowadzi takie grupy, co sprawia, że ten mastermind jest skuteczny I działa. To przede wszystkim jest właśnie ta struktura, która stwarza takie optymalne warunki do pracy. Jest bardzo mobilizująca. Sprawia, że ta dyskusja w grupie jest na wysokim poziomie, że osoby, które zadają swoje pytania dostają konkretne odpowiedzi, które przybliżają ich potem do realizacji swoich celów.

Agata mówi:

11:02 – 11:23

No I też jest taki aspekt psychologiczny tej odpowiedzialności wobec grupy, że deklarujemy się, że coś zrobimy między spotkaniami. No I potem mamy tą świadomość, że ktoś rzeczywiście czeka na tło, co my zrobimy I potem na kolejnym spotkaniu zostaniemy zapytani, jak nam poszło, co zrobiliśmy I to jest mobilizujące.

Ola mówi:

11:26 – 12:15

Czyli jakbyś mogła podsumować to, jakie nastawienie musi mieć osoba, która chce dołączyć do mastermindu? Bo rozumiem, że mastermind też nie jest dla każdego I mogłabyś nam przybliżyć te dwa przeciwstawne stanowiska, czyli dla kogo jest mastermind, a dla kogo nie. Bo wiesz, ja myślę właśnie tutaj, że często spotykamy się z tym takim nierozróżnieniem I później jak ludzie dołączają do mastermindu, okazuje się, że rozczarowanie trochę, bo jednak trzeba robić tak jak mówisz, bo grupa czeka, bo się deklarujemy, że coś się zrobi I nagle jest takie zdziwienie, bo trzeba działać.

Agata mówi:

12:16 – 12:59

Tak, no przede wszystkim to jest chyba to, na co trzeba być gotowym. Kiedy się człowiek chce zaangażować w grupę mastermindową no to musi być właśnie ta gotowość na działanie, bo tak jak powiedziałaś na początku to nie jest taka magiczna przestrzeń, do której wchodzimy I nagle rzeczy się zaczynają same dziać. Przez sam fakt, że dołączyliśmy do jakiegoś programu, do jakiejś grupy jest potrzebne nasze zaangażowanie I czasowe, I emocjonalne, I nasza praca, nasza realizacja tych postanowień, które sobie przed sobą stawiamy w mastermindzie. Więc to jest na pewno jedna rzecz dotycząca nastawienia, która jest bardzo ważna.

Ola mówi:

12:59 – 13:03

A czy musisz wiedzieć od razu z czym chcesz pracować jak wchodzisz w mastermind?

Agata mówi:

13:06 – 14:09

To zależy. Ja lubię moim uczestnikom mastermindu żeby określili sobie jakiś cel, z którym chcą pracować przez czas trwania mastermindu. Ale nie jest to warunek konieczny. Możesz po prostu wejść do takiego programu, bo np. Prowadzisz solo biznes czy mały biznes I czujesz się samotna/samotny w tym. I chcesz mieć towarzystwo na drodze do realizacji swoich celów. I wtedy po prostu skupiasz się na tym, co się w bieżącym działaniu pojawia. To nie musi być konkretny cel w stylu: Wydam kurs online, napiszę e-booka czy książkę. To mogą być jakieś bieżące rzeczy, które się pojawiają, bo musisz coś sobie zmienić w organizacji od zaplecza, jakieś procedury, procesy, coś chcesz zautomatyzować, coś chcesz oddelegować I sam nie wiesz jak się do tego zabrać, a grupa może ci to bardzo ułatwić.

Ola mówi:

14:10 – 15:04

Bardzo ważną rzecz, sorry, że tak przeskoczę teraz, ale nie chcę zapomnieć, bo poruszyłaś bardzo genialny temat, który ja zawsze poruszam też na connectingu u Gosi. Dlaczego tam na przykład dołączam do tej grupy właśnie z tego powodu, że często jak prowadzimy własne działalności to czujemy tą taką samotność, bo ludzie na etacie nie rozumieją naszych problemów, ludzi solo przedsiębiorców I nagle jest takie: cały świat mnie nie rozumie, dlaczego? I szczególnie w tych kobiecych biznesach, jak podczas rozmów z moimi klientkami, gdy pracuję, to one często właśnie mówią, że nie mają nawet z kim przegadać niektórych tematów związanych ze swoją strategią, swoją ofertą, bo czują się samotne.

Ola mówi:

15:05 – 15:27

Bo wiesz, jak kobieta zakłada biznes, to pierwsze co robi, to wszystko sama robi, wszystko od każdego punktu do końca. I dlaczego tutaj mastermind może być pomocny? W jaki sposób on pomaga tym właśnie samotnym wyspom, tym wszystkim Robinsonom na tych naszych wyspach przedsiębiorczości?

Agata mówi:

15:30 – 16:28

Wiesz co, to pomaga przede wszystkim w taki sposób, że odnajdujesz to swoje biznesowe plemię czy tą swoją biznesową grupę, która cię wspiera. I to po prostu niweluje ten problem samotności, bo nagle jesteś we wspierającym środowisku. Masz z kim przegadać te tematy, o których nie miałaś do tej pory, z kim porozmawiać. I nagle się okazuje, że właśnie nie trzeba wszystkiego robić samodzielnie. Nie trzeba być takim samowystarczalnym, że można poprosić o pomoc, można dostać to wsparcie. I dzięki temu nie dość, że się czujemy mniej samotni, to czujemy się też mniej przeciążeni I sfrustrowani. Tak, bo po prostu mamy obok siebie ludzi, którzy rozumieją, przez co przechodzimy I mówią tym samym językiem.

Agata mówi:

16:32 – 16:34

I tak, I to w ten sposób działa po prostu.

Ola mówi:

16:34 – 17:15

Teraz jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, która też może się jeszcze tutaj naszym słuchaczom też urodzić. A czym się różni w takim bądź razie mastermind od coworkingu? Bo teraz też są takie, nie wiem czy też zauważyłaś tą modę na coworkingi, na partnerów, partnerki przedsiębiorczości. Różne są twory, ale jednak ja mam wrażenie, że ten mastermind jest takim na czubku tego wszystkiego, co się tworzy teraz.

Agata mówi:

17:17 – 18:02

Tak. Mastermind jest takim skutecznym narzędziem, które ma określoną formułę, określony czas trwania, określone zasady. Jest skoncentrowany na działaniu I na realizowaniu swoich celów biznesowych. Cooworking to jest taka przestrzeń, gdzie możemy się spotkać też z innymi przedsiębiorcami na pracę. Ale przynajmniej z mojego doświadczenia to jest coś dużo bardziej anonimowego, bo tam tu nie ma takiej struktury moderowanych spotkań z burzą mózgu, tylko po prostu spotykamy się o określonej godzinie na włączonych kamienkach I umawiamy się. Trochę taki Big

Ola mówi:

18:02 – 18:03

Brother, no nie?

Agata mówi:

18:04 – 18:10

Coś takiego To jest skuteczne, to naprawdę działa, ale to jest zupełnie inny format.

Ola mówi:

18:11 – 19:08

Ja mam wrażenie, że takim dużym plusem mastermindów właśnie jest to, że jest ta grupa I też ta grupa ma tą klauzulę poufności. Jakkolwiek by to głupio brzmiało, ale ta klauzula poufności sprawia, że ci ludzie właśnie tworzą to takie swoje plemię, tą swoją intymność w tej grupie I ona jest tam zamknięta. Że wiesz, że nie ma wstydu powiedzieć o Jezus Maria zmieniam znowu tytuł e-booka, znowu muszę coś tam dopisać I mi się to nie podoba, bo ci ludzie to rozumieją. Bo też ludzie w grupie mastermindowej są dobrani też na zasadzie podobieństw, że nie są w ogóle każdy z innej parafii, tylko łączą różne ich cele czy branże?

Agata mówi:

19:11 – 20:18

No tak, takie mastermindy zdecydowanie są bardziej skuteczne, kiedy ludzi coś łączy. I na pewno warto, żeby łączył ich poziom zaawansowania w biznesie, bo zupełnie inne wyzwania mają osoby, które są na początku drogi, które są średnio zaawansowane I które są zaawansowane. I żeby po prostu mogły być w równowadze I się wymieniać rzeczywiście zasobami, wiedzą, doświadczeniem, no to to jest ważny aspekt, na który trzeba zwrócić uwagę, żeby ten poziom był zbliżony. Czy to muszą być podobne profesje? Niekoniecznie. Z mojego doświadczenia fajnie nawet działają takie różnorodne środowiska połączone ze sobą, bo wtedy często powstają takie naprawdę innowacyjne rozwiązania, bo nagle się okazuje, że coś z gruntu biznesu online można przenieść na jakiś biznes offline, jakieś działanie czy jakiś mechanizm I powstaje jakaś nowa jakość z tego.

Agata mówi:

20:19 – 20:22

Także to nie jest warunek konieczny, żeby te osoby były.

Ola mówi:

20:22 – 21:12

Tak, bo ta osoba jest jakby spoza bańki. Miałam ostatnio taką rozmowę z koleżanką, która jest grafikiem, więc też siedzi jako tako w tych rzeczach online’owych. I mówi, że właśnie była bardzo zdziwiona, zresztą ja też, jak na właśnie jednym z networkingów jedna dziewczyna powiedziała, że ona nie wie, wiesz, co to jest na przykład lead magnet. A wiesz, to jest tak, gdzieś jak siedzisz online, to to jest wiesz, taki chleb powszedni. A jednak, jak kogoś cię pytasz spoza twojej tej bańki, spoza tej swojej przestrzeni, to nagle masz takie faktycznie, kurczę, nie pomyślałam o tym, że to może być na przykład problemem, że tego ktoś może nie rozumieć.

Ola mówi:

21:14 – 21:31

A ja myślę, że to jest bardzo istotne szczególnie przy tworzeniu tej komunikacji, przy tworzeniu ofert, przy tworzeniu komunikacji. Myślę, że takie spojrzenie może być bardzo świeże na nasze biznesy, na nasze problemy.

Agata mówi:

21:31 – 22:17

Tak, to jest generalnie bardzo odświeżające I bardzo takie rozwijające to wyjście spoza swojej bańki. Też właśnie czy to chodzi o ofertę czy to chodzi w ogóle o spojrzenie na nasz sposób prowadzenia biznesu. Jak do tej pory wszystko robiliśmy samodzielnie. To jest w ogóle czasami ogromny game changer jak opowiadamy o jakimś problemie czy sposobie, w jaki prowadziliśmy jakiś obszar naszego biznesu w grupie mastermind I dostajemy feedback I nagle możemy usłyszeć jak to robią inni. Czasami naprawdę potrafi pootwierać nam takie klapki w głowie I zainspirować do jakichś nowych działań, na które po prostu sami byśmy nie wpadli albo by nam to zajęło dużo więcej czasu.

Ola mówi:

22:17 – 23:03

Tak, właśnie w tej samotności przedsiębiorcy porozmawianie z kimś innym, kto ma podobne problemy może być bardzo takie oczyszczające właśnie, wyciągające z tej perspektywy takiego o nie I co teraz I nikt mnie nie rozumie. A z jakimi największymi problemami przychodzą do Ciebie ludzie właśnie tacy typowi, przychodzą do Ciebie ludzie właśnie tacy typowi solo przedsiębiorcy? I co się dzieje, gdy zaczynają działać w grupie? Bo już to mówiłaś właśnie o tych perspektywach, że można znaleźć jakby dodatkowe te perspektywy, dzięki którym poszerzamy nasze grono odbiorcy, dzięki którym możemy trafić do szerszej grupy odbiorców, czyli zwiększyć swoją sprzedaż. Często nam na tym zależy.

Ola mówi:

23:04 – 23:09

A jeszcze jakie nieoczywiste plusy z mastermindów wynikają?

Agata mówi:

23:11 – 24:16

Zaczynając od początku, czyli z jakimi problemami przychodzą, no to często to jest właśnie brak takiej pewności czy się idzie w dobrym kierunku. W ogóle taka trochę osłabiona decyzyjność, że nie wiadomo właśnie czy A czy B, czy w lewo czy w prawo. A dzięki pracy w grupie te osoby nabierają takiej odwagi w podejmowaniu decyzji I realizowania swoich planów. Oprócz tego bardzo często pojawia się problem prokrastynacji I takiego odwlekania robienia rzeczy. Tutaj też ten mechanizm psychologiczny dobrze działa, że grupa czeka na nasze rezultaty I nas motywuje w ten sposób do tego, żeby naprawdę robić. Też często pojawia się problem nadmiaru pomysłów, że mamy Albo w drugą stronę, że nie mamy pomysłu, ale chyba częściej jest ten nadmiar pomysłów, że nie wiemy, co wybrać, który pomysł jest lepszy, co się lepiej sprawdzi w naszym przypadku.

Agata mówi:

24:16 – 24:57

No I tutaj grupa też jest znów bezbłędna, bo po prostu daje nam szczerą informację zwrotną o plusach, minusach każdego rozwiązania. I dzięki temu jest nam dużo łatwiej podjąć dobrą decyzję I ustalić priorytet. To są chyba takie najbardziej popularne trudności. Tak naprawdę każda osoba przychodzi z jakąś indywidualną sprawą I ciężko mi tak wyłonić teraz takie punkty wspólne, to co wymieniłam rzeczywiście kocikami.

Ola mówi:

24:58 – 25:36

I teraz co mi znowu do głowy przyszło? Kolejne pytanie w związku z tym, bo mnie bardzo zawsze ciekawi właśnie to, jak ten mastermind działa. I z czym znowu ja też się z jakimiś obiekcami spotykałam względem mastermindów, to było to, czy ten plan na pewno, który jest ustalony, będzie dobry dla mnie. Skąd się mogą pojawiać takie obiekcje I dlaczego warto zdać się I zaufać moderatorowi, że on wie, co robi?

Agata mówi:

25:38 – 26:32

Myślę, że takie obiekcje mogą pojawiać w związku z jakimiś doświadczeniami z przeszłości. Ktoś np. Brał udział w jakimś kursie czy szkoleniu, gdzie było bardzo sztywne ustalone w jaki sposób trzeba konkretne rzeczy zrobić. Był jakiś schemat, który trzeba było powtórzyć czy wdrożyć u siebie. Czy jakaś procedura, którą trzeba było zastosować. I to po prostu nie u wszystkich się sprawdzało. I można było być rozczarowanym takim procesem. W mastermindzie jest trochę inaczej, bo mastermind nie narzuca Ci sposobu rozwiązania Twojej sytuacji. Mastermind Ci daje otwartą przestrzeń, żeby szukać tego rozwiązania I Cię w tym wspiera. Ale Możesz to zrobić w sposób dopasowany do siebie, do swojej indywidualnej sytuacji.

Agata mówi:

26:33 – 27:12

Więc to jest zupełnie inne doświadczenie. I dlaczego warto zaufać? No Warto spróbować, mi się wydaje, przede wszystkim takiego właśnie profesjonalnie moderowanego mastermindu I porównać sobie ze swoimi innymi doświadczeniami, bo to jest zupełnie coś innego. To nie jest jakieś takie pudełko ze sztywnymi ramami, że wszyscy tam wchodzą w jednym momencie I wychodzą z podobnymi rozwiązaniami. Każdy wychodzi z rozwiązaniem indywidualnym, dopasowanym do siebie, do swojej sytuacji.

Ola mówi:

27:13 – 27:43

No właśnie, mówisz o wychodzeniu już końcówce mastermindów. A jakie emocje ludziom towarzyszą? Bo ja mam wrażenie, że większość ludzi, która spróbowała mastermindów, ma takie o matko, czemu ja tego wcześniej nie zrobiłam, czemu ja wcześniej nie spróbowałam. Ja mam wrażenie, że duży opór jest na początku, ale już na końcu mastermindu jest takie Ale byłam głupia, że wcześniej nie spróbowałam.

Agata mówi:

27:45 – 28:37

No tak, to też się pojawia, to prawda. Na początku ludziom często towarzyszy się taka niepewność I trochę takiego strachu przed tym czy sobie poradzą. A jak już się reflektują, że okej, wchodzę tutaj do takiego programu, gdzie muszę coś rzeczywiście zrobić I jeszcze ludzie będą słuchać I patrzeć, I w ogóle będą się interesować tym, co ja robię. Czasami dla niektórych to na początku jest taki lekki stres, ale to bardzo szybko przechodzi I ustępuje miejsca takiej ekscytacji I energii. Te spotkania mastermindowe dają bardzo dużo energii, takiej pozytywnej energii, która nas nakręca do działania. I też często towarzyszy temu takie uczucie ulgi, bo puszczają te emocje, początkowe napięcie I orientujemy się, że jesteśmy okej w takiej bezpiecznej przestrzeni.

Agata mówi:

28:38 – 29:03

I tutaj możemy sobie swobodnie działać. No I rzeczywiście często te osoby, które pierwszy raz biorą udział w mastermindzie mają potem taki komentarz: czemu tego nie zrobiłam, nie zrobiłam wcześniej? Bo widzą taką dużą korzyść w takim programie. Także rzeczywiście potwierdzam, to się zdarza.

Ola mówi:

29:03 – 29:18

A jeszcze chciałam Cię, bo też znowu poruszyłaś tutaj po raz kolejny temat związany z tymi zadaniami, z tym, że ludzie się obligują do zrobienia czegoś. A co się dzieje, gdy ktoś tego nie robi, do czego się zobliguje?

Agata mówi:

29:21 – 30:14

No to wtedy są karne punkty przyznawane. Tak naprawdę nic się takiego nie dzieje, bo to jest program dla dorosłych ludzi, którzy po prostu świadomie wchodzą do niego I chcą zrealizować jakieś konkretne cele. Więc różne rzeczy w procesie mogą się wydarzyć. Czasami się wydarza życie po prostu I mieliśmy wielkie plany, żeby zrobić coś przez dwa czy trzy tygodnie, a w międzyczasie my się pochorowaliśmy czy dzieci nam się pochorowały czy coś się wydarzyło innego. I po prostu nie było warunków, żeby tę pracę wykonać. I grupa to rozumie. To jest okej. To jest element tego procesu. I po prostu zrobisz to w kolejnym tygodniu, jak będziesz miała lepsze warunki do tego, żeby to zrobić.

Agata mówi:

30:14 – 30:31

Więc nie ma tutaj żadnej formy oceny czy takiego Nie prowadzę jako moderatorka rankingu najbardziej zaangażowanych uczestników. To jest bardziej wszystko takie dla ciebie.

Ola mówi:

30:31 – 30:37

Ile tam będziesz chciała, tyle wyciągniesz, a jak nie chcesz nic wyciągnąć, to nie wyciągniesz po prostu.

Agata mówi:

30:37 – 31:23

Tak. Ja też widzę różne postawy I większość ludzi się angażuje, bo po prostu energia jest taka bardzo motywująca do działania. Ale są czasami osoby, które mają np. Coś im się nagle pozmieniało I nie mają takich super warunków, żeby się zaangażować w pracę. I przychodzą po prostu na te spotkania, żeby opowiedzieć o tym, co się u nich aktualnie dzieje I posłuchać jakiegoś feedbacku, ale nie deklarują się na zrobienie żadnych zadań. I też uważają, że ten proces jest dla nich bardzo rozwijający I bardzo wspierający, bo samo słuchanie tego jak inni pracują nad swoimi zadaniami I słuchanie tych dyskusji I burzy mózgów wokół ich tematów już sprawia, że my możemy bardzo dużo dla siebie wyciągnąć.

Agata mówi:

31:24 – 31:24

To jest

Ola mówi:

31:24 – 31:26

bardzo inspirujące, prawda?

Agata mówi:

31:27 – 31:40

Tak, bardzo inspirujące I bardzo rozwijające. Nawet jak mamy ten gorszy tydzień czy czas, że właśnie nasz projekt jesteśmy mało zaangażowani, to I tak wychodzimy wzmocnieni z takich spotkań. Też teraz pomyślałam,

Ola mówi:

31:40 – 32:09

że I dla samej Ciebie jest to bardzo inspirujące, bo tak naprawdę prowadząc mastermindy Ty dotykasz różnych branż, w których w życiu byś na przykład sama się nie odnalazła. Tak. A dzięki temu możesz poznać w jaki sposób te biznesy działają, jakie mają problemy I z czym się mierzą ich właściciele. Bo ty głównie pracujesz z kobietami, z mężczyznami, czy nie ma to znaczenia?

Agata mówi:

32:10 – 32:31

Moje grupy są otwarte dla wszystkich, aczkolwiek myślę, że dziewięćdziesiąt procent to uczestniczki, to kobiety. Mężczyźni się trafiają zdecydowanie rzadziej, ale jak mają ochotę dołączyć to są jak najbardziej mile widziani. Także grupy są ogólnodostępne z przewagą pań.

Ola mówi:

32:31 – 33:10

Jeszcze chciałam Cię podpytać o te same grupy, bo ostatnio zaczęłaś tworzyć też grupę dla osób z ADHD. I skąd pomysł na stworzenie grupy dla osób neurotypowych? I właśnie dlaczego w tą stronę, czy też właśnie ze względu na jakość pracy, żeby bardziej jakby zboostować tą grupę? Opowiadaj skąd pomysł.

Agata mówi:

33:11 – 34:04

Wiesz co, generalnie trochę na bazie obserwacji, bo na początku jak zaczęłam prowadzić grupy to nie miałam takiego planu, żeby one były podzielone dla przedsiębiorców I przedsiębiorców z ADHD. Ale bardzo szybko się zorientowałam, że w każdej grupie praktycznie połowa ludzi deklarowała, że ma zdiagnozowane ADHD albo podejrzewa u siebie ADHD. Więc miałam taką dosyć dobrą grupę badawczą. Po prostu te osoby się od początku pojawiały w moich programach. I widziałam z jakimi problemami się mierzą I jak bardzo mastermind jest dla nich pomocnym narzędziem. Jak bardzo im pomaga w takich właśnie wyzwaniach, które są typowe dla osób z ADHD, jeżeli chodzi o organizację czasu, pracy, o prokrastynację, o syndrom oszusta.

Agata mówi:

34:06 – 35:10

Właśnie wybór pomysłów, nadmiar pomysłów, poskramianie chaosu szeroko pojętego. Więc te osoby wynosiły dla siebie bardzo dużo takich dodatkowych korzyści poza tym, że wychodziły z jakimś zrealizowanym projektem czy celem. No I postanowiłam właśnie zacząć robić takie grupy dedykowane tym osobom, bo to jest jednak trochę inna sytuacja, kiedy mamy tę świadomość, że mamy w grupie tylko osoby podobne do nas, które mają tak samo skonstruowane mózgi I rozumieją po prostu dobrze naszą sytuację I też się mierzą z podobnymi wyzwaniami. Plus te grupy są trochę inaczej logistycznie zorganizowane, bo są mniejsze, mniej liczebne, bo to są grupy czteroosobowe. Moja klasyczna grupa mastermind dla przedsiębiorców jest sześcioosobowa, więc to dla przedsiębiorców z ADHD są trochę mniejsze I dzięki temu spotkania są krótsze I trwają tylko dwie godziny, a nie trzy, co też jest korzystne dla osób z ADHD, bo jest po prostu łatwiej.

Ola mówi:

35:17 – 36:37

Zmroziło nam Agatę. Chyba Agata nie mnie. Houston mamy problem. Houston mamy problem. To poczekamy aż się Agata odmrozi. Zobaczę, spróbuję pomachać. U mnie się nie zamroziło. I zostałam sama. Dobra, spróbuję Agatę nam tu przywołać. Hop Agata. Siup. Zaprosił. Mam nadzieję, że Ciebie temat też tak fascynuje jak mnie, jako kolejne narzędzie, które można wykorzystać właśnie w naszym biznesie, żeby poprawić tą naszą produktywność, osiąganie naszych celi, bo z tym jest czasem ciężko, co? Poczekamy jeszcze na Agatę chwilę. Mogło się jej coś przydarzyć albo z Internetem. Różne rzeczy się dzieją, prawda? Czy brałaś kiedykolwiek udział w mastermindzie? Gdzie tam moja Agata?

Ola mówi:

36:38 – 38:27

Damy jeszcze chwilkę. Dobra, Agatę jeszcze raz zaproszę. Mam nadzieję, że szybciej Agata dołączy. A jest, dobra. Mam, że świeci się na zielono, więc za chwilkę na pewno tutaj się zjawi. O, Agata nie może dołączyć, więc na pewno dołączy. Dobra, teraz powinna jeszcze raz dołączyć. Hej, ten Instagram mi live’y tutaj. On bardzo pada cierpliwość. Chyba jednak grubszy problem był. U Agaty, zobaczę, czy mi gdzieś pisze. No dobra, czyli chyba jednak większy był problem. Jest Agata, Jest, dołączyła do nas z powrotem. Jeszcze jest. Nie słyszę, nie widzę. Widzę, że się kulkuje. Na pewno za sekundę się zjawi.

Ola mówi:

38:28 – 39:59

I dalej jeszcze zakończyłyśmy rozmowę naszą na temat mastermindów I grup mastermindowych. Coś dziwnego się dzieje z tym Instagramem. Bo ja widzę, że Agata włącza się, ale mi wyskakuje, że dopiero się pyta. Wejdę sobie, zobaczę na komputerze jak to wygląda. No bo to też ciekawa sprawa. Dobra, dobra. Czemu nie mogę zobaczyć? Czemu wiatr w oczy dzisiaj wieje nam? Ale wracając. Z Agatą się rozłączyłyśmy, nim Agata nam tutaj zniknęła, rozmawiałyśmy na temat mastermindów dla osób z ADHD. Że to ma sens rozdzielić, bo dzięki temu oni mają spotkania krótsze I bardziej efektywne. A wiadomo, że jak się dołącza do mastermindu, to po prostu chcemy, to po prostu chcemy, jak to się nazywa, efektywniej działać, prawda?

Ola mówi:

39:59 – 41:04

Aga, jeszcze raz spróbuję ją dodać. Dobra, ja nie wiem czy Ojej, ale tu się porobiły hucki, klocki. Nie dość, że nam tutaj porobił problemy Instagram, on sprawdza moją cierpliwość. Masz jakiś pomysł? Dlaczego tutaj tak się dzieje? O, było, że nie może dołączyć, to na pewno teraz Agata dołączy. Tak,

Agata mówi:

41:10 – 41:27

tak, tak, tak. Przepraszam, ale tutaj są uroki mieszkania na końcu świata. Mam internet satelitarny, który czasami ma takie mikro przerwy w dostawie zasięgu I wtedy po prostu on nie wywala ze wszystkich spotkań online. Tak I miałyśmy szczęście doświadczyć

Ola mówi:

41:28 – 41:47

mikro przerwy. I tak, ja tutaj cały czas przypominałam, na czym się nam rozmowa zakończyła. I wtedy te grupy mastermindowe dla osób z ADHD mówiłaś, że one są krócej, ale są też częściej?

Agata mówi:

41:48 – 41:51

Tak. Właśnie, on jest już o dwa tygodnie.

Ola mówi:

41:54 – 42:07

Czy mastermind Jak długo trwa? I czy później po tych mastermindach grupa ma dalej ze sobą kontakt? Czy jakbyś mogła jeszcze ten temat nam przybliżyć?

Agata mówi:

42:09 – 43:04

Moje grupy trwają albo trzy, albo sześć miesięcy. I na koniec programu zawsze uczestnicy mają możliwość wyboru, czy chcą kontynuować pracę w danej grupie, czy generalnie chcą kontynuować ten mastermind, czy kończymy na razie wspólną przygodę. No I często osoby chcą kontynuować. Nie zawsze w tym samym składzie. Czasami to są nowe grupy, które dowieram. Ale uczestnicy jak najbardziej mają ze sobą kontakt. Teraz od tego roku będą mieli jeszcze większy, bo chcę zrobić taką dedykowaną społeczność dla absolwentów moich mastermindów. W tej chwili to jest taki po prostu indywidualny kontakt. Niektóre osoby nawet zaczynają współpracować. Tak. Także taki mastermind to jest naprawdę taka przestrzeń, gdzie gdzie można nawiązać wartościowe relacje I takie towarzyskie, ale też biznesowe.

Agata mówi:

43:05 – 43:27

Także to jest bardzo dla mnie zawsze miłe jak takie sytuacje się wydarzają. Więc jak najbardziej mają kontakt. Też planuję w tym roku zrobić taki zlot, można powiedzieć, zlot absolwentów masterwindów. Taki trochę networking, żeby właśnie spotkać się, poznać innych przedsiębiorców, powymieniać się kontaktami.

Ola mówi:

43:29 – 43:31

I to wszystko na lofotach.

Agata mówi:

43:32 – 43:46

Zlot planuję zrobić w Polsce, żeby był trochę łatwiej dostępny, bo jednak bardzo bym chciała to zrobić na lofotach, ale widzę, że to jest nie dla wszystkich dostępna destynacja. To jest jednak już trochę daleko.

Ola mówi:

43:47 – 43:51

Chyba najgorzej to jest dolecieć. Tak.

Agata mówi:

43:51 – 44:23

Mi się też wydaje, że to jest tak bardzo daleko. Tak naprawdę to jest kwestia tego, że trzeba zmienić samolot dwa razy I jeszcze dopłynąć potem promem, więc ta podróż jest wieloetapowa. Ale da się to zrobić w ciągu jednego dnia jak się dobrze wszystko połączy ze sobą. Ja oczywiście pomagam tutaj tę podróż zaplanować I I można dotrzeć, także nie zdarzałabym się tym, że jest ciężko dostępne. Myślę, że warto przetrwać ten dzień w podróży I dotrzeć na LoFOTY, bo jest tu naprawdę przepięknie.

Ola mówi:

44:30 – 44:36

Jak często są spotkania mastermindowe? Bo wiemy już, że trwają trzy do sześciu miesięcy I one są raz na miesiąc.

Agata mówi:

44:37 – 45:20

One są tak średnio raz na trzy tygodnie. Jest osiem spotkań w trakcie trwania takiego sześciomiesięcznego mastermindu. W trakcie trwania trzymiesięcznego też jest osiem, tylko są co dwa tygodnie. Bo te moje mastermindy mają takie rozróżnienie, że te trzymiesięczne programy, ja je nazywam, że one są takie zadaniowe. Wtedy wchodzimy z konkretnym zadaniem w stylu gościa np. Chcemy napisać tego e-booka czy skończyć kurs online, odpalić newsletter, zrobić jakieś konkretne zadanie, które da się zrobić przez trzy miesiące. Wtedy spotykamy się co dwa tygodnie, żeby mieć taką większą dynamikę tych spotkań. A te programy półroczne są bardziej nastawione na takie bieżące wsparcie w działaniu firmy.

Agata mówi:

45:21 – 45:40

Tak po prostu, że chcemy się przyłączyć do tej grupy, mieć takie swoje biznesowe plemię I działać sobie razem. I wtedy te spotkania są co trzy tygodnie. Jest więcej czasu między spotkaniami na pracę I spotykamy się przez pół roku. Taka jest różnica.

Ola mówi:

45:43 – 45:49

I jeszcze chciałabym Ciebie podpytać, gdzie można Ciebie znaleźć, jeśli ktoś chce przetestować mastermine na własnej skórze?

Agata mówi:

45:51 – 46:34

Najlepiej mnie znaleźć albo tutaj na Instagramie pod imieniem I nazwiskiem Agata Hofa jest mój profil albo na stronie internetowej Agatahofpa kropka com. I jeżeli ktoś by chciał przetestować mastermind na własnej skórze to ja zawsze zapraszam na początek na taką krótką rozmowę wstępną, żebyśmy się mogli poznać, żebym ja mogła posłuchać o Twoim biznesie, o Twoich wyzwaniach, o tym nad czym chcesz pracować w najbliższych tygodniach, miesiącach, żebym mogła potem dopasować dla Ciebie jak najlepiej dobraną grupę. Także przez Instagram tudzież w stronę internetową dostać się do kalendarza I zapisać się na rozmowę wstępną.

Ola mówi:

46:34 – 46:47

To jeszcze Cię trochę pomęczę jednak. Teraz znowu mi do głowy wpadło pytanie: co byś powiedziała takiej osobie, która właśnie się tak zastanawia, czy to dla niej, czy to nie dla niej, ale jeszcze z tym nic nie zrobiła?

Agata mówi:

46:49 – 47:32

Ja bym powiedziała, że nie trać czasu na zastanawianie się, tylko spróbuj I przekonaj się na własnej skórze. Bo to jest taka idea mastermindu, żeby działać, żeby testować, żeby robić. Więc zachęcam po prostu, żeby sprawdzić. Też dla takich osób niezdecydowanych ja mam takie wydarzenie, które się nazywa Pop Up mastermind. To jest takie jednorazowe spotkanie mastermindowe. Ja to organizuję raz w miesiącu. Można właśnie przyjść I zobaczyć jak wygląda taki moderowany mastermind, jak ja pracuję, jak w ogóle działa taka formuła pracy w grupie mastermindowej. I po takim spotkaniu można dopiero podjąć decyzję czy się chce.

Ola mówi:

47:32 – 47:33

One są całkowicie niezobowiązujące.

Agata mówi:

47:35 – 48:07

Tak, one są całkowicie niezobowiązujące. W ogóle jak ktoś się zapisze do mojego newslettera to w prezencie dostaje bezpłatny bilet na takie spotkanie. Także można to zrobić zupełnie bez kosztów I bez zobowiązań. Sobie sprawdzić jak to działa. A potem jak się ktoś tym zainteresuje, będzie chciał więcej, to możemy się wtedy spotkać. I ja odpowiem na wszystkie pytania I pomogę dobrać taką grupę, z której naprawdę będziecie zadowolonym, z którą się złapie dobre flow I będzie dobra energia do pracy.

Ola mówi:

48:09 – 48:28

No to super, to szukajcie Agaty. Jeszcze na sam koniec poproszę Agatę, żeby nam powiedziała, dlaczego ten mastermind to jest najlepszy sposób na poprawienie właśnie sobie Uba, swojego Uba I Webba I biznesu jednocześnie. Dlaczego po prostu to działa?

Agata mówi:

48:30 – 49:07

Wydaje mi się, że mastermind daje jasność I daje energię I pomaga określić kierunek działania. Dzięki temu naprawdę wdrażamy te nasze działania w czyny I mamy fajne efekty. Tak że tak wydaje mi się, że to są takie najważniejsze rzeczy. Ta struktura, która daje jasność, ta grupa, która daje energię I to, że działamy, że robimy, że nam się chce I że mamy te rezultaty, na których nam zależy.

Ola mówi:

49:10 – 49:14

Czyli po prostu działajmy razem I nie bądźmy samotnymi wyspami.

Agata mówi:

49:16 – 49:29

Tak, to jest zdecydowanie coś, co jest taką ideą mastermindów I co ja bardzo Propsuję? Brakuje mi słowa?

Ola mówi:

49:31 – 49:32

Propsowanie jest też dobre.

Agata mówi:

49:33 – 49:46

Tak, zabrakło mi słowa. To że wspieram tę ideę I że generalnie uważam, że relacje są kluczowe do tego, żeby się rozwijać I żeby rozwijać nasze biznesy. Masterment jest do tego świetnym narzędziem.

Ola mówi:

49:47 – 50:17

A ja Wam polecam odezwanie się do Agaty, jak Was temat bardzo zainteresował. Ja bardzo Ci dziękuję za poświęcony czas, że przyszłaś, żeby nam przybliżyć ten temat, który naprawdę jest owiany setką mitów I dziękuję za ich rozwianie I serdecznie zapraszam Was do kontaktu. Jak macie jakiekolwiek pytania do mnie czy do Agaty, obydwie chętnie odpowiemy na Wasze pytania.

Agata mówi:

50:18 – 50:26

Ja bardzo dziękuję za zaproszenie I za miłą rozmowę. Mam nadzieję, że temat mastermindów jest teraz trochę jaśniejszy. A tak jak mówisz, jak są jakieś pytania,

Ola mówi:

50:26 – 50:38

szczególnie warto skorzystać z tego popupu u Ciebie, Zapisać się na newsletter, odebrać bilet na pop-up I stestować. Nie bójmy się testować, nie bójmy się próbować.

Agata mówi:

50:39 – 50:40

Dokładnie. Zapraszam serdecznie.

Ola mówi:

50:41 – 50:43

Dziękuję bardzo. Do usłyszenia.

Zobacz więcej postów

Spis treści

Najnowsze posty

Bądź na bieżąco

Dołącz do webear'owe newslettera

Bez spamu, jedynie informacje jak ulepszyć swój biznes online. Otrzymasz go raz na dwa tygodnie lub raz na miesiąc. 

*Klikając w przycisk CHCĘ TĄ WIEDZE, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu wykonania usługi.